امکان جذب فارغ التحصیلان در بنگاه های اقتصادی فراهم نیست

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون اول رئیس جمهور گفت: با وجود تعداد فراوان مراکز دانشگاهی به دلیل فقدان مهارت‌های لازم در فارغ التحصیلان، امکان جذب این افراد در بنگاه های اقتصادی فراهم نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای با حضور در دفتر معاونت اول ریاست جمهوری با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دیدار کرد.

صالحی عمران در این نشست گزارشی از جایگاه، مسائل، موفقیت‌ها، چالش ها و مشکلات دانشگاه ارایه کرد و با توجه به اهمیت و نقش دانشگاه فنی و حرفه ای، حمایت‌های ویژه دولت را از این دانشگاه خواستار شد.

صالحی عمران افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مسیر مأموریت تعریف شده به عنوان دانشگاهی پیشرو، صاحب سبک و متمایز در زمینه آموزش های عالی فنی و حرفه ای و مهارتی و هدایت دانشجویان جهت حضور در بازار کار و صنعت، همچنین کارآفرینی و اشتغال زایی فعالیت دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای یادآورشد: دانشگاه فنی و حرفه ای طی یکسال اخیر شورای مستقل برنامه ریزی و گسترش آموزش های عالی فنی و حرفه ای را تشکیل داده و ۴۱ برنامه درسی کاردانی پیوسته را بروزرسانی کرده است و آمار بیکاری فارغ التحصیلان این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه ها بسیار پایین تر است.

جهانگیری نیز، این دانشگاه را یکی از تأثیرگذارترین دانشگاه‌های کشور قلمداد کرد و افزود: این دانشگاه در صورت حرکت در مسیر و مأموریت تعریف شده می تواند خدمات بزرگی به کشور داشته باشد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه جهت‌گیری آموزشی در کشور باید به سمت تربیت نیروهای حرفه‌ای و کارآمد سوق پیدا کند، افزود: با وجود تعداد فراوان مراکز آموزشی و دانشگاهی و تربیت نیروی انسانی تحصیل کرده، اما به دلیل فقدان مهارت‌های لازم در فارغ التحصیلان، امکان جذب این افراد در بنگاه های اقتصادی فراهم نیست.

وی افزود: بایستی ارتباط دوسویه ای ما بین صنایع و دانشگاه فنی و حرفه ای ایجاد گردد تا ضمن استفاده از ظرفیت های مشترک، کارگاه ها و آزمایشگاه های گسترده دانشگاه فنی و حرفه ای در سراسر کشور در اختیار صنایع قرار گیرد تا ضمن بروز رسانی و نوسازی تجهیزات، اساتید و دانشجویان با تکنولوژی های روز دنیا آشنا شوند.

جهانگیری با اشاره به این که نرخ بیکاری در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور بالاست و این موضوع به دغدغه ای برای خانواده ها تبدیل شده است، خواستار گزارشی از آمار دانش آموختگان جهت ارایه به دولت شد و دستورات مساعد و لازم را در جهت حمایت از دانشگاه، صادر کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار