لزوم هدایت دانشجویان به سمت مهارت آموزی و اشتغالزایی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه پیام نور با تاکید بر لزوم هدایت دانشجویان به سمت مهارت آموزی و اشتغالزایی گفت: دانشگاه پیام نور گام بزرگی در زمینه اشتغالزایی دانشجویان برداشته است و اکنون وظیفه همه ما هدایت و راهنمایی دانشجویان برای شرکت در دوره های مهارت آموزی و اشتغالزایی است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا زمانی  امروز در نشست با روسای استانی دانشگاه پیام نور که در سازمان مرکزی برگزار شد، افزود: دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاهی که بخشی از درآمد خود را از محل شهریه تامین می کند، باید بتواند با ایجاد منابع درآمدی بیشتر روی پای خود بایستد و ضمن حفظ استقلال، بهترین خدمات را به دانشجویان ارائه کند.
وی با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های دانشگاه پیام نور بر لزوم شناسایی این ظرفیت ها و صرفه جویی بیشتر تاکید کرد.

دکتر زمانی درخصوص رشته های با آزمون و بدون آزمون و عدم آگاهی دقیق داوطلبان اظهار داشت: بسیاری از داوطلبان گمان می کنند مدرک فارغ التحصیلی در رشته های باآزمون و بدون آزمون در دانشگاه پیام نور متفاوت است، در حالی که دانشگاه پیام نور بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور بوده و هیچ فرقی بین مدرک رشته های با آزمون و بدون آزمون این دانشگاه وجود ندارد و هر دو از یک اعتبار برخوردارند.

وی از روسای استانی خواست به طور جدی درخصوص تقلب های علمی که مدنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز هست، وارد شوند .

سهم آزمون های الکترونیکی افزایش یابد

دکتر مرتضی محسنی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور نیز در این نشست اصلاح فرایندها بدون نیاز به منابع مالی را در اولویت دانست و افزود: زیرساخت های الکترونیکی و برگزاری آزمون های الکترونیکی یکی از ظرفیت های مثبت دانشگاه پیام نور است که باید سهم این آزمون ها را در دانشگاه افزایش دهیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور در ترم تابستان 12 درصد حجم آزمون های الکترونیکی را ارتقا داده است، ابراز امیدواری کرد که در نیمسال تحصیلی جاری نیز 10 درصد دیگر افزایش یابد.

وی همچنین همانند جویی پایان نامه ها و رساله ها را ضروری دانست و گفت: روسای استانی از هرگونه تقلب علمی جلوگیری کنند.

آیین نامه جدید گرنت بازنگری و تصویب شد

دکتر کریمی معاون پژوهش وفناوری دانشگاه پیام نور نیز در این نشست از بازنگری و تصویب آیین نامه جدید گرنت خبر داد و گفت: کیفی گرایی از اصول مهم تدوین این آیین نامه است که مورد توجه قرار گرفت و با افزایش اعتبار گرنت اعضای هیات علمی اتفاقات بسیار خوبی در حوزه پژوهش را برای سال آینده پیش بینی می کنیم.

معاون پژوهش وفناوری دانشگاه پیام نور ، تمرکز ویژه حوزه پژوهش بر کارآفرینی ، اشتغالزایی و درآمدزایی را وظیفه ذاتی این معاونت دانست و اظهار داشت: ریل گذاری های منطقی و دقیقی طی 3 سال اخیر در این حوزه صورت گرفته و دانشگاه پیام نور به خوبی نشان داده که علاوه بر وظیفه آموزشی خود، در حوزه پژوهش و فناوری هم اقدامات موثری انجام داده است .

وی با اشاره به تفاهم نامه های صورت گرفته در حوزه مهارت آموزی، کارآفرینی و اشتغالزایی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور در حال حاضر دانشگاه پایلوتی است که نسل آینده در این دانشگاه می تواند مهارت های مختلف را بیاموزد.

وی همچنین از راه اندازی مرکز صنایع خلاق برای اولین بار در این دانشگاه خبر داد و گفت: این مرکز با تخصیص اعتبار از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری و با محوریت دانشگاه پیام نور استان تهران به زودی راه اندازی خواهد شد.

دکتر کریمی با عنوان اینکه هم اکنون 10 مرکز نوآوری در دانشگاه فعال است، افزود: 10 مرکز نوآوری دیگر هم در سایر استانها در حال راه اندازی است.

وی در پایان گفت: ذائقه امروز نسل جدید متفاوت است و باید بتوانیم در تصمیم های متفاوت این نسل، نقش آفرین بوده و فرصت های اشتغالزایی را برای نسل آینده فراهم کنیم.

لزوم تعریف سبک زندگی اسلامی و تقویت مسائل دینی

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور نیز در این نشست بااشاره به وظیفه دانشگاهیان در قبال دانشجویان گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید و استقبال از دانشجویان ورودی جدید باید بدانیم که وظیفه ما تقویت ابعاد معنوی و دینی نسل آینده ساز کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی اهتمام ویژه دانشگاهیان در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب را ضروری دانست و تاکید کرد: تعریف صحیح سبک زندگی اسلامی و تقویت مسائل دینی دانشجویان می تواند نقشی ویژه در هدایت آنها داشته باشد.

حضور فعال تر در حوزه امور استانها

دکتر جمالزاده معاون حقوقی، مجلس و امور استانها نیز  در نشست روسای استانی از کوتاه شدن فرایند انتصابات در دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: در حوزه امور استانها حضور روشن تر و فعال تری خواهیم داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان به قوانین حقوقی دانشگاه و لزوم هماهنگی در استانها اشاره کرد.

برنامه راهبردی دانشگاه تصویب شد

دکتر حسن علیزاده – معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور از تصویب برنامه راهبردی دانشگاه خبر داد و ارتقای رتبه دانشگاه به عنوان یکی از 5 دانشگاه برتر آموزش باز جهان، کسب رتبه برتر تکنیک آموزش ترکیبی در آسیای جنوب غربی ، افزایش جذب دانشجویان غیر ایرانی به میزان 35 درصد کل دانشجویان مرکز و واحدها، افزایش نسبت اعضای علمی با مرتبه دانشیاری و استادی از 7 درصد به 20 درصد کل اعضا، افزایش تعداد نشریات علمی پژوهشی از 17 به 30، افزایش و راه اندازی شرکت های دانش بنیان به 20 شرکت و تخصیص سالانه بودجه در توسعه زیرساخت های فناوری را از جمله اولویت های این برنامه دانست.

ارائه خدمات مطلوب به دانشجویان در ستاد استقبال

دکتر محمد هادی امین ناجی – معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور ارتقای خدمات به دانشجویان در ستاد استقبال را مهم ترین وظیفه دانست و گفت: دانشجویان ولی نعمتان دانشگاه بوده و هنر این است که با رفتار و اخلاقی مناسب با شآن و جایگاه آنها، موجب ایجاد انگیزه بیشتر و رضایتمندی دانشجویان شویم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور در نشست هیات رئیسه با روسای استانی افزود: دانشگاه پیام نور در زمینه فرهنگی ، اجتماعی اقدامات بزرگ و مطلوبی را انجام داده است و کسب مقام های ارزشمند در المپیاد علمی و مسابقات نانو نشان دهنده توان و ظرفیت بالای دانشجویان این دانشگاه است.

وی با اشاره به برنامه های سال تحصیلی جدید دانشگاه پیام نور در حوزه معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی افزود: توانایی دانشگاه در حوزه فناوری نانو بسیار چشمگیر بوده و طبق برنامه باید تعداد انجمن های فناوری نانو را از 90 انجمن به 100 انجمن و مقام های کسب شده در مسابقات ملی را از 6 به 15 مقام ارتقا دهیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، امین ناجی بر لزوم توجه به مشاوره های دانشجویی و رفع مشکلات دانشجویان تاکید کرد و گفت: دانشگاه پیام نور درصدد است امسال در حوزه علوم شناختی نیز وارد شده و برنامه های موثری در این حوزه ارائه کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار