دامپزشکی خوزستان با کمبود نیروی انسانی مواجه است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به تنوع و وسعت کاری وظایف این مجموعه گفت: دامپزشکی استان نیازمند نیروی کار اداری و عملیاتی برای پیشبرد اهداف خود است.

مصطفی کنارکوهی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: نیروهای این اداره با وجود کمبود نیرو با تمام توان تلاش دارند تا خدمت رسانی به عموم مردم و بهره برداران مرتبط با دامپزشکی به صورت مطلوب انجام شود ولی با این حال برخی از کارها همچون واکسیناسیون در مناطق صعب العبور با کمبود نیرو مواجه شده است و به همین دلیل اداره کل دامپزشکی خوزستان طی برنامه ریزی انجام شده از نیروهای شاغل در سطح ستاد برای فعالیت در شهرستان ها و بخش واکسیناسیون کمک می گیرد تا خللی در خدمت رسانی به مردم و بهره برداران و به خصوص دامداران وارد نشود.

وی افزود: نقش مسئولیت‌های سازمان دامپزشکی در خودکفایی تولید محصولات غذایی کشور حائز اهمیت است و کمبود نیروی انسانی می تواند به اقتصاد دامپروری و بهداشت دام و بهداشت عمومی جامعه آسیب برساند.

کنارکوهی در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از وظایف اصلی دامپزشکی تأمین بهداشت دام و فرآورده های خام حاصل از انواع دام و کنترل بیماری های مشترک بین انسان و دام است، گفت: با توجه به گستردگی جغرافیایی استان و تعدد روستاها و همچنین نقش روستا در تأمین پروتئین جامعه از سوئی و کمبود شدید نیروی انسانی و امکانات لجستیکی از سوی دیگر وظیفه خدمت رسانی به قشر دامدار را با چالش های جدی روبه رو نموده است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل در حوزه دامپزشکی استان کمبود نیروی انسانی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود: حجم بالای کار و فشار به نیروهای موجود دامپزشکی سبب شده برای خدمات رسانی حتی در روزهای تعطیل به خصوص در بخش عملیاتی مشغول به کار باشند و با این ساختار سازمانی ممکن است در صورت بروز بیماری توان پاسخگوئی چه در مرحله نظارت و چه در مرحله واکسیناسیون دامی وجود نداشته باشد.

وی در پایان خواستار شد در خصوص رفع مشکلات و تنگناهای مالی و پرسنلی دامپزشکی تمهیدات لازم اندیشیده شود تا بتوان خدمات رسانی بهداشتی بیشتری به دامداران داشت.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار