پایان اعزام دانشجویان به عتبات دانشگاهی تا ۱۰ روز قبل از اربعین

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اعلام کرد: اعزام دانشجویان به عتبات تا ۱۵ مهرماه و ۱۰ روز قبل از آغاز مراسم اربعین حسینی ۹۸ در عراق به پایان می رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطهری‌پور گفت: بیست و یکمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات از نیمه تیرماه ۱۳۹۸ آغاز شده و تا ۱۵ مهرماه و ۱۰ روز قبل از آغاز مراسم اربعین حسینی ۱۳۹۸در عراق به پایان می رسد، زیرا از این تاریخ به بعد تنها زائران به صورت آزاد راهی عتبات می‌شوند و هیچ اعزام کاروانی در اربعین حسینی صورت نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: دانشگاهیان در مدت اقامتشان در عتبات به شهرهای نجف اشرف، کربلای معلا، کاظمین و سامرا سفر می کنند و در این شهرها به زیارت حرم مطهر حضرت سیدالشهدا (ع)، حرم امیرمومنان علی (ع)، حرم امامین کاظمین، حرم امامین عسکریین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) مشرف می‌شوند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: افزون بر زیارت مزار شریف ائمه معصومین(ع) مدفون شده در عراق، زائران به صورت گروهی به برخی اماکن تاریخی و زیارتی مشرف می‌شوند تا از نزدیک با این اماکن مقدس آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وی افزود: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با همکاری بعثه مقام معظم رهبری و هماهنگی سازمان حج و زیارت و شرکت خدماتی و زیارتی شمسا برنامه های فرهنگی مختلف را برای این قشر از زائران تدارک دیده است که در گزارش‌هایی به صورت جداگانه جزئیات این برنامه ها را اعلام می‌کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار