زمان ثبت‌نام عتبات دانشجویی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس ستاد عمره و عتبات عالیات دانشگاهیان از افزایش ۱۵ الی ۲۰ درصدی ثبت نام دانشجویان در عتبات دانشگاهی امسال خبر داد.
حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطهری‌پور رئیس ستاد عمره و عتبات عالیات دانشگاهیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زمان ثبت‌نام عتبات دانشجویی بیان کرد: بیست و یکمین دوره عتبات دانشجویی از ۲۷ تیر ماه شروع شده و تا ۱۴ مهرماه ۱۳۹۸ ادامه خواهد داشت.

او افزود: از ۶۴ هزار نفر ثبت‌نام کننده ۱۳ هزار نفر در قالب ۲۳۰ کاروان با جمعیتی حدود ۱۰ هزار نفر اعزام شدند.

مطهری‌پور با اشاره به برنامه زیارتی دانشجویان در این سفر گفت: برنامه‌های فرهنگی برای دانشجویان در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا تدارک دیده شده تا در کنار زیارت، برنامه‌های سیاحتی هم داشته باشند.

رئیس ستاد عمره و عتبات عالیات دانشگاهیان تصریح کرد: برنامه «سلام اول» در نجف اشرف و کربلای معلی برای تمام زائر‌ان و دانشجویان با همکاری مداح اهل بیت و با ذکر توسل و زیارت نامه خواهیم داشت.

او اظهار کرد: همایش احلی من العسل هم در کربلای معلی داریم که روایتگری پیوند میان شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و حرکت نهضت عاشورا است همچنین در ادامه برنامه خداحافظی از کربلا و نجف اشرف را خواهیم داشت.

مطهری‌پور گفت: از دیگر برنامه‌ها در طول سفر عتبات دانشجویی برگزاری مسابقاتی با مجموعه دلنوشته، عکس و فیلم‌های زائران دانشگاهی خواهیم داشت.

چگونگی اعزام دانشجویان سرباز به عتبات عالیات
رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان درباره خدمات سفر در عتبات دانشجویی اظهار کرد: از ویژگی‌های اختصاصی سفر با عتبات دانشجویی این است که همگی دانشجو هستند، بازه سنی یکسانی دارند و در کنار آنها اساتید، کارکنان و خانواده‌های آن‌ها نیز حضور دارند.

او درباره متقاضیان سربازان برای اعزام به عتبات دانشجویی افزود: سازمان عتبات دانشجویی تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نظام وظیفه منعقد کرده است تا سربازان دانشجو با مراجعه به سایت لبیک و ثبت‌نام نهایی در این سایت، بدون اخذ وثیقه با مجوز سازمان عتبات بتواند به زیارت مشرف شود.

مطهری پور در ادامه اظهار کرد: ۶۴ هزار نفر آمار ثبت‌نام متقاضیان سال جاری برای عتبات دانشجویی ۶۴ هزار نفر است که نسبت دانشجوی دختر و پسر مجرد نزدیک به هم است.

او ابراز کرد: در بازه زمانی ۲۷ تیر ماه تا اول شهریور دانشجویان دختران مجرد و از اول شهریور تا ۱۴ مهر، دانشجویان پسر مجرد وهر دوکاروان را به همراه اساتید، کارکنان و متاهلان اعزام کردیم.

رئیس ستاد عمره و عتبات عالیات دانشگاهیان در پایان گفت: با توجه به مسائل اقتصادی موجود در کشور به نظر می‌ر سید امسال شاهد کاهش ثبت نام عتبات دانشجویی باشیم، اما این دوره ثبت نام اولیه عتبات دانشجویی نسبت به سال گذشته نسبت به ۱۵ الی ۲۰ درصد افزایش یافته است در حالی که ظرفیت‌های اعزام سازمان عتبات عالیات بسیار محدود است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار