اولین مجوز استخدامی امسال به نیروهای خانه بهداشت عشایری اختصاص می‌یابد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

 

معاون وزیر بهداشت گفت: بر اساس دستورالعمل‌ها و استانداردهای موجود برای ایجاد خانه‌های بهداشت جدید و تامین نیروی انسانی اعم از بهورز و ماما در مناطق عشایری هیچ محدودیتی نداریم و اولین مجوز استخدامی را امسال به استخدام نیرو برای خانه‌های بهداشت عشایری اختصاص می‌دهیم.
به گزارش وزارت بهداشت، علی رضا رئیسی در دیدار با رئیس سازمان امور عشایری کشور از اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای راه اندازی خانه های بهداشت عشایری جدید خبر داد و افزود: وزارت بهداشت پیگیر راه اندازی خانه‌های بهداشت عشایری است. در فاز اول قرار است ۱۲۰ خانه بهداشت راه اندازی شود. البته مشکلات عشایر تنها با راه اندازی این مراکز بهداشتی رفع نمی شود و باید تمام بخش‌ها به کمک این حوزه بشتابند.
در این دیدار که رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت نیز حضور داشت، رئیس سازمان امور عشایری کشور از خدمات حوزه بهداشت به عشایر قدردانی و بیان کرد: در دیداری که با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز داشتیم ایشان هم پیگیر تاسیس، توسعه و تکمیل خانه های بهداشت عشایر بود.
رئیس سازمان امور عشایری کشور بر همکاری مستمر این سازمان با معاونت بهداشت وزارت بهداشت در جهت ارتقای شاخص های بهداشتی عشایر کشور تاکید کرد.
رئیسی پیش از این نیز به خبرنگار سلامت ایرنا گفته بود: پیش بینی می‌کنیم تا پایان امسال ۱۲۰ خانه بهداشت عشایری دیگر به جز ۱۶ موردی که قبلا افتتاح شد در کل کشور راه‌اندازی شود. مرحله آزمایشی افتتاح خانه های بهداشت عشایری در شیراز انجام شد که در این مرحله ۱۶ خانه بهداشت عشایری را راه اندازی کردیم. در مناطق مختلف با همکاری سازمان امور عشایر و روسای دانشگاه های علوم پزشکی مناطق هدف در حال بررسی و اخذ مجوزهای لازم هستیم.
معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: کل جمعیت عشایر کشور حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است و نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر عشایر کوچ رو هستند که برای این دسته نیاز به ۲۵۰ خانه بهداشت عشایری داریم. این خانه های بهداشت در مبدا و مقصد مستقر هستند، اما در طول سفر، بهورز که از خود عشایر است همراه این افراد خواهد بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار