مشکل حذف ظرفیت کنکور بهیاران حل شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان نظام پرستاری با اشاره به حذف ظرفیت بهیاران در کنکور ۹۸ گفت: طبق پیگیری‌های مکرر سازمان نظام پرستاری، امسال هم روند پذیرش بهیاران در کنکور همانند گذشته به قوت خود باقی است.

به گزارش سازمان نظام پرستاری،  محمد شریفی مقدم روز یک شنبه درباره مشکل پیش آمده در حذف ظرفیت بهیاری در کنکور سراسری افزود: طبق روند سال های پیش، بهیاران ۵ درصد سهمیه ورود به دانشگاه در شهر خود را داشتند و تا سال قبل این سهمیه به قوت خود باقی بود.

معاون سازمان نظام پرستاری بابیان این که امسال نیز در دفترچه ثبت نامی همین روال وجود داشت، افزود: اما متاسفانه طی مکاتبات معاونت پرستاری با سازمان سنجش، این روال تغییر کرده و این سهمیه برای بهیاران با شرط اخذ ۸۰ درصد از حد نصاب آخرین نفر عنوان شده و سازمان سنجش نیز با استناد به این نامه، آن را اعمال کرده است که متاسفانه هیچ یک از همکاران بهیار در سطح کشور در کنکور سال ۹۸ پذیرفته نشده اند.

وی ادامه داد: بهیاران به شدت از این تغییر ظرفیت کنکور ناراضی و معترض بوده و خواهان اعمال سهمیه طبق سنوات گذشته هستند تا بهیاران بتوانند از آن بهره مند شده و ارتقا یابند.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان نظام پرستاری اظهار داشت: در پی اعتراض بهیاران، سازمان نظام پرستاری پیگیری های خود را از طریق مذاکرات تلفنی، حضوری، مکاتبات با سازمان سنجش  انجام داده و با توجه به حسن نظر نماینده معاونت آموزشی وزارت بهداشت و مسئولان سازمان سنجش، قرار بر این شد که امسال هم طبق روند گذشته، کنکور بهیاران مورد پذیرش واقع شود و نتیجه به اطلاع داوطلبان بهیاری خواهد رسید.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار