رشته‌های کاردانی دانشگاه آزاد به سما منتقل می‌شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سومین شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با حضور رییس سازمان سما، معاونین پارلمانی و سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در سالن جلسات مرحوم دکتر نظری واحد اهواز برگزار شد.
سید احمد زرهانی رییس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه ، به بخشنامه اخیر این دانشگاه اشاره و گفت: براساس این بخشنامه ، روسای واحدهای استانی به عنوان رییس شورای سیاستگذاری سما دانشگاه در همان استان معرفی و تصمیم گیری می کنند.

وی هدف از اجرای این طرح را بهبود روندها، ارتقای کمی و کیفی و استفاده از نخبگان استانی در خصوص سما دانست و افزود : براساس سیاست جدید دانشگاه ، کلیه رشته های کاردانی با تصویب هیات امنای استانی به آموزشکده های سما انتقال داده می شوند.

زرهانی با تصریح به اینکه شورای سیاست گذاری سما دانشگاه تربیت نیروی انسانی کارآمد با دانش و مهارت را در اولویت برنامه های خود قرار دهد گفت: با توجه به امکانات و بودجه دولت ، دانشجویان نباید فقط به فکر استخدام در نهادها و ارگانهای دولتی باشند ، بلکه می توان با تمرکز و سرمایه گذاری بر روی صنعت، کشاورزی و سایر بخشهامشکلات کشور و جوانان را مرتفع کرد.

رییس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: از انجا که پایه تعلیم و تربیت در کشور در مدارس ریخته می شود ، امروز تربیت نیروی انسانی کشور بر روی سازمان سما گذاشته شده است تا در آینده بتواند مدیران لایق و آکارمدی را به جامعه تحویل دهد.

وی توجه به ارتقای کیفی سازمان سما را خواستار شد و گفت : سازمان سما می تواند تحول آموزشی و پژوهشی خوبی را در سطح کشور ایجاد نماید که نیاز است روسای واحدها در این خصوص طرح‌های خلاقانه و ابتکاری را تدوین و به تصویب شورای سیاستگذاری استان برسانند .

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار