غذاهای ناسازگار با هم را بشناسید

دسته ها: اخبار سلامت اخبار

ترکیب این مواد غذایی باهم ایجاد مواد خطرنانکی می‌کند که برای سلامتی مضر هستند.

متاسفانه بسیاری از ما با وجود این‌که از خطرات و مضرات خوردن غذاهای ناسالم آگاهی داریم اما همچنان قصد این‌که مصرف آن‌ها را کنار بگذاریم را نداریم. اما باید این نکته را نیز متذکر شد که برخی غذاها به دلیل ترکیب شدن با دیگر مواد غذایی سلامت خود را از دست داده و خطرناک نیستند. گاهی ترکیب نادرست مواد غذایی باهم هضم آن را برای بدن دشوار کرده و بیماری‌های گوارشی را به بار می‌آورد.

در این‌جا به برخی دستورات غذایی اشاره می‌گردد که بایستی از ترکیب آن‌ها پرهیز کرد:

خوردن میوه به همراه غذا و پس از آن

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، میوه نوعی غذا می‌باشد که به سرعت جذب بدن می‌شود. میوه پس از عبور از معده جذب روده می‌شود. حال اگر با گوشت و یا دانه‌ها ترکیب گردد ممکن است در داخل دستگاه گوارش گیر افتاده و شروع به تخمیر شدن کند که بالطبع آن به دیواره روده آسیب می‌رساند.

زمان ایده‌آل برای مصرف میوه در وعده صبح و با معده خالی و یا بین وعده‌های غذایی می‌باشد. گفتنی است که اگر از دیابت و یا مشکلات گوارشی رنج می‌برید بهتر است میوه را یک ساعت پیش از غذا یا دو ساعت پس از آن میل کنید.

کربوهیدرات دارای نشاسته و گوجه فرنگی

بایستی از ترکیب گوجه فرنگی با کربوهیدرات نشاسته مانند برنج یا سیب‌زمینی شیرین پرهیز کرد چرا که مصرف این ترکیبات می‌تواند مشکلات گوارشی نظیر سوء هاضمه، بیماری ریفلاکس معده و دیگر مشکلات گوارشی را به بار آورد.

باید گفت گوجه فرنگی به دلیل اسیدی بودن زیاد باعث سوزش سردل در افراد مستعد آن می‌گردد. علاوه بر این بروز خستگی پس از صرف وعده‌های غذایی ناشی از مصرف همین ترکیبی است.

میوه و ماست

شاید ترکیب این دو ماده بسیار متداول و خوشمزه باشد اما بهتر است بدانید که به هیچ عنوان سالم نمی‌باشد. فرآورده‌های لبنی ممکن است علائم آلرژی و کازئین را تشدید کند. همچنین مخاط درون بینی و سینوس را ضخیم کرده و ایجاد موکوس می‌کند که این شرایط با مصرف ترکیبات میوه و ماست شدت می‌یابد.

سیب‌زمینی سرخ شده و برگر

باید افراد این موضوع را در نظر داشته باشند که غذاهای آماده و راحت به شدت برای سلامتی خطرناک هستند. غذاهای سرخ شده دارای میزان چربی بالا، مواد نگهدارنده و مواد شیمیایی دیگر نمی‌تواند مانند یک ماده ذغال دربیاید.

ترکیب این مواد با شکر موجود در سیب‌زمینی ایجاد سیتوکین کرده و ایجاد التهاب می‌کند.

اخبار سلامت اخبار