۱۴ درصد نمره نهایی دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی از آموزش مجازی خواهد بود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی به بیان توضیحاتی درباره نحوه احتساب نمره امتحان نهایی دانشجویان دانشگاه غیر انتفاعی پرداخت.

علی آهون‌منش رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شیوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان و بازگشایی دانشگاه‌ها اظهار: طبق دستور وزارت علوم دانشگاه‌ها از ۱۷ خرداد باز می‌شوند و حدود ۳ هفته (از هفته آخر تیر ماه و هفته اول مرداد) برای رفع اشکال و درس‌هایی که به صورت غیر حضوری تمام نشده در نظر گرفته شده است.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی در ادامه درباره برگزاری امتحانات نیز گفت: برای امتحانات هم اعلام کرده ایم که فاصله بیشتری بین هر امتحان در نظر گرفته شود تا دانشجویان تحت فشار نباشند.

آهومنش ادامه داد: همچنین مقرر شده درصدی از نمره نهایی هر درس (حدود ۱۲ تا ۱۴ درصد) برای آموزش غیر حضوری در نظر گرفته شده، باقیمانده هم برای نمره نهایی در نظر گرفته شود.رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی در ادامه درباره ترم تابستان نیز افزود: برگزاری ترم تابستانی بستگی به این دارد که امتحانات چقدر به طول بیانجامد. به دلیل اینکه ترم بعد از نیمه شهریور شروع می‌شود. اما با توجه به اینکه زمان برگزاری کنکور سراسری به تعویق افتاده امکان اینکه فاصله‌ای برای شروع امتحان پایان ترم هم به وجود بیاید وجود دارد.

شرایط بازگشایی خوابگاه‌های دانشگاه غیر انتفاعی

آهومنش در ادامه درباره شرایط بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویان بیان کرد: شرایط بازگشایی خوابگاه‌ها باید منطبق بر استاندارد‌های ستاد ملی مقابله با کرونا باشد. به عنوان مثال باید یک تا دو دانشجو در هر اتاق سکونت داشته باشند.

او افزود: سلف سرویس‌ها می‌توانند شروع به فعالیت کنند، البته شرط این بازگشایی رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عمل به پروتکل‌های بهداشتی است. همچنین این بازگشایی بستگی به اجازه ستاد مقابله با کرونا دارد و نوع غذا هم باید مورد تائید ستاد باشد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار