اشتغالزایی ۱۱هزار نفری در طرح‌های تازه تاسیس وزارت صنعت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

براساس امارهای وزارت صنعت سال گذشته از مجموع ۴۹ طرح مهم ایجادی که برای آنها ۲۳۴ هزار و ۸۰۰.۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری شد، ۱۱ هزار و ۴۵۵ نفر اشتغال به همراه داشت.
گزارش روز دوشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا برپایه جداول آماری مربوطه ، از مجموع طرح‌های مزبور ۲۸.۵ درصد سهم فلزات اساسی، استخراج کانه‌های فلزی و سایر محصولات کانی غیرفلزی بود.
۴۵.۲ درصد از سرمایه گذاری ها در معدن و صنایع معدنی
همچنین ۴۵.۲ درصد از مجموع سرمایه‌گذاری در طرح‌های مهم ایجادی نیز با رقم ۱۰۶ هزار و ۲۳۴.۹ میلیارد ریال به فلزات اساسی، استخراج کانه‌های فلزی و سایر محصولات کانی غیر فلزی تعلق گرفت، علاوه براین ۲۴.۵ درصد از مجموع اشتغال طرح‌های ایجادی را به خود اختصاص دادند.
براساس برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح‌هایی که بیش از ۶۰ میلیارد تومان برای انها سرمایه‌گذاری انجام شود در شمار طرح‌های مهم ایجادی محسوب می‌شوند.
جداول آماری مربوطه گویای آن است که در بین ۴۹ طرح ایجادی سال ۹۸ سهم ساخت مواد و محصولات شیمیایی با ۹ طرح و ۱۸.۳ درصد از کل را به خود اختصاص داده و درزمینه انتشار چاپ و تکثیر، ساخت کاغذ و محصولات کاغذی، سایر تجهیزات حمل ونقل و محصولات فلزی فابریکی هرکدام با یک طرح کمترین سهم را در این ارتباط داشتند.
به گزارش ایرنا، وزارت صعنت، معدن و تجارت پیشتر آمار داده بود که در دوره ۱۱ ماهه پارسال (منتهی به بهمن) از مجموع ۱۰۴ طرح مهم راه‌اندازی شده، بخش معدن و صنایع معدنی سهم حدود ۲۵ درصدی را به خود اختصاص داده است.
بر اساس جداول آماری وزارت صنعت، در ۱۱ ماهه پارسال بالغ بر ۲۵ طرح مهم در بخش معدن و صنایع معدنی راه اندازی شده که سهم واحدهای ایجادی ۳۲ درصد بوده و بقیه طرح‌های توسعه‌ای بوده‌اند.
برپایه آمار مورد بررسی، هشت طرح ایجادی در استان‌های هرمزگان (یک طرح)، کرمان (در مجموع سه طرح)، خراسان رضوی (دو طرح)،  خوزستان و اصفهان در مدت مزبور راه‌اندازی شدند.
همچنین در این مدت ۱۷ طرح توسعه‌ای در ۱۱ استان کشور راه‌اندازی شد که استان اصفهان با سه طرح بیشترین سهم، خراسان رضوی و فارس و کرمان هر کدام با دو طرح و بقیه استان‌ها (خراسان شمالی، مرکزی، تهران، آذربایجان شرقی،  لرستان، مازندران و گیلان) یک طرح را به خود اختصاص دادند.
طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای در زمینه های استخراج کانه‌های فلزی، سایرکانی غیر فلزی، ساخت فلزات اساسی و استخراج سایر معادن ثبت شده‌اند که در این بین ساخت فلزات اساسی با  ۹ طرح و استخراج کانه‌های فلزی با هفت طرح بیشترین سهم را داشتند.
مجموع طرح‌های راه‌اندازی شده در بخش معدن و صنایع معدنی موجب سرمایه‌گذاری ۱۰۴ هزار و ۹۴۴ میلیارد ریالی شد که از این رقم ۵۷.۶ درصد سهم طرح‌های ایجادی با رقم ۶۰ هزار و ۵۴۱ میلیارد ریال شد و بقیه مربوط به طرح‌های توسعه‌ای است.
علاوه بر این، مجموع اشتغال ایجاد شده حداقل چهار هزار و یکصد نفر برآورد شده که سهم واحدهای ایجادی ۴۹.۶ درصد با رقم دو هزار و ۳۴ نفر و بقیه مربوط به طرح‌های توسعه‌ای است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار