هیچ تغییری در موضوع سهمیه‌های کنکور نهایی نشده است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر در سهمیه‌های کنکور را در تعاون میان این شورا و مجلس شورای اسلامی دانست و تاکید کرد: هنوز هیچ تغییری در این زمینه نهایی نشده است.
هیچ تغییری در موضوع سهمیه‌های کنکور نهایی نشده استعباس میرزاحسینی مدیر کل روابط عمومی و بین‌الملل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو به خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون لایحه کنکور که به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است، گفت: این لایحه توسط وزارتین علوم و بهداشت برای اصلاح سهمیه‌های کنکور و با پیشنهاد کاهش سهمیه‌ها از ۱۹ مورد به ۳ مورد تدوین شده و از طرف دولت به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است.

اصلاح سهمیه‌ها نیاز به تعامل شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس دارد
او افزود: برخی از سهمیه‌های فعلی کنکور مصوبه مجلس شورای اسلامی است و برخی نیز مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که اصلاح این سهمیه‌ها نیاز به همکاری و تعامل این دو نهاد دارد.

میرزاحسینی تصریح کرد: رایزنی‌هایی برای اصلاح در سهمیه‌های کنکور از جانب عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی جلساتی که با قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و رؤسای کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و بهداشت و درمان مجلس داشته‌اند، آغاز شده است که امیدواریم با همکاری مشترک مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع حل شود.

او یادآور شد: سهمیه‌های کنکور سال جاری مانند گذشته طبق آنچه در دفترچه ثبت نام کنکور و از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده، پابرجاست.

میرزاحسینی در پایان گفت: تأکید می‌شود تا کنون هیچ تغییری در موضوع سهمیه‌های کنکور نهایی نشده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار