خبر خوش عضو کمیسیون آموزش مجلس برای معلمان حق‌التدریسی‌ /‌ ۴۵۰۰۰ معلم استخدام می‌شوند‌

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تعیین تکلیف جاماندگان و استخدام آن‌ها در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: ۴۵ هزار معلم امسال و سال آینده در دو مرحله به تدریج جذب می‌شوند.

محمدرضا احمدی سنگری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت ، از حضور محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد و در همین زمینه اظهار داشت: در راستای تعیین تکلیف نیروی جامانده آموزش و پرورش 45 هزار معلم امسال و سال آینده در دو مرحله به تدریج جذب و استخدام می‌شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در بین این تعداد اعلام شده یکسری نیروهای جدید نیز به سیستم آموزش و پرورش وارد خواهند شد عنوان کرد: در جلسه‌ای که اخیراً در این کمیسیون برگزار شد وزیر آموزش و پرورش ضمن حضور در آن به سؤالات و پرسش‌های متعدد نمایندگان در موارد مختلف پاسخ داد.

احمدی سنگری اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان و همترازی حقوق و دستمزد آنان را یکی از دغدغه‌های معلمان و نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: وزیر آموزش و پرورش برای همترازی حقوق معلمان نیز قول‌های مساعدی داد از طرفی در بحث رتبه‌بندی فرهنگیان معتقدیم اجحاف بسیار بزرگی شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه دستمزد دریافتی برخی از معلمان که فرآیند کار در آموزش و پرورش را طی کرده‌اند بسیار ناچیز بوده و در حد ماهانه 800 تا 900 هزار تومان است تصریح کرد: این یک ظلم بزرگی به معلمان و فرهنگیان آموزش و پرورش است و باید هر چه زودتر با اعمال تصمیمات مقتضی ناعدالتی‌ها برطرف شود.

وی پیگیری‌ها و رایزنی‌های مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای اجرای هر چه سریع‌تر همترازی حقوق و دستمزد معلمان و طرح رتبه‌بندی را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: باید شرایط به گونه‌ای رقم بخورد تا مشکلات همه نیروهایی که سال‌های سال با تحمل رنج و مشقات فراوان در کلاس‌های درس تدریس کرده‌اند برطرف شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بلاتکلیفی خارج کردن معلمان و تسهیل در فرآیند جذب آنان به عنوان اهداف مهم و مورد تأکید مجلس و این کمیسیون یاد کرد و اظهار داشت: طبق گفته وزیر آموزش و پرورش برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان نیز بودجه و اعتبارات لازم آن پیش‌بینی شده است و به تدریج عملیاتی می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار