چگونگی بکارگیری آموزشیاران نهضت پذیرفته شده در آزمون استخدامی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی درباره چگونگی بکارگیری آموزشیاران نهضت که در آزمون استخدامی پذیرفته شده اند،‌توضیح داد.
چگونگی بکارگیری آموزشیاران نهضت پذیرفته شده در آزمون استخدامی

شاپور محمدزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تعیین تکلیف آموزشیارانی که در آزمون استخدامی چندی پیش شرکت کردند، اظهار کرد: با توجه به اعلام نتایج، پذیرفته شدگان باید در دوره آموزشی دانشگاه فرهنگیان شرکت کرده و بعد از گذراندن این دوره تعیین وضعیت آن‌ها انجام خواهد شد.

او ادامه داد: در نظر داریم بر اساس سیاست‌های جدید خود از پتانسیل این معلمان در نهضت سوادآموزی هم استفاده کنیم و آن‌ها علاوه بر آنکه در دوره ابتدایی به کار گرفته می‌شوند می‌توانند در نهضت سواد آموزی برای آموزش سواد آموزان هم با ما همکاری داشته باشند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه معوقه آموزشیاران سال‌های گذشته نهضت در چه وضعیتی قرار دارد، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال ۹۷ با آموزشیاران تسویه حساب کردیم و هیچ معوقه‌ای به آموزشیاران نداریم در مواردی هم که معوقات مانده باشد به صورت موردی آن را بررسی کرده و اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

سالانه ۴۰۰ هزار سوادآموز تحت پوشش داریم
محمدزاده درباره تعداد سوادآموزان بیان کرد: سالانه ۴۰۰ هزار سوادآموز تحت پوشش داریم که ۵۰ درصد آن‌ها بی‌سواد و ۵۰ درصد هم در دوره انتقال قرار دارند، در این دوره سوادآموزان به تحکیم، تثبیت و تعمیق آموزه‌های خود می‌پردازند.

او بیان کرد: مشکلی بابت آموزشیاران و کمبود آن نداریم چراکه به طور بالقوه ۵۰ هزار آموزش دهنده به طور شناور با ما همکاری می‌کنند و از نیرو‌های موجود بهره می‌گیریم که این تعداد دوره هلی حرفه‌ای را هم گذرانده اند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار