سهمیه‌های کنکور امسال تغییر نمی کند/ تلاش برای ساماندهی سهمیه‌ها در کنکور سال آینده

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون خط مشی‌گذاری ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سهمیه‌های کنکور برای امسال تغییری نمی‌کند، سعی ما این است که ساماندهی سهمیه ها را به کنکور سال آینده برسانیم.

ابراهیم سوزنچی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت ساماندهی سهمیه‌های کنکور گفت: در خصوص ساماندهی سهمیه‌های کنکور تا کنون چندین جلسه با مسئولان وزارت آموزش پرورش برگزار کرده و به هماهنگی‌های خوبی رسیده‌ایم.

معاون خط مشی‌گذاری ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این مطلب که سهمیه‌های کنکور برای امسال تغییری نمی‌کند افزود: سعی ما این است که ساماندهی سهمیه‌ها را به کنکور سال آینده برسانیم.

ابراهیم سوزنچی درباره سهمیه‌های کنکور گفت: برخی از سهمیه‌ها مصوب مجلس است و برخی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و مهمترین سهمیه‌ها عبارتند از بومی گزینی شورای عالی انقلاب فرهنگی، بومی گزینی مجلس مخصوص پزشکی، ایثارگران ۲۵ درصد و ۵ درصد مصوب مجلس. بقیه سهمیه‌ها خیلی تاثیری ندارند و عدد آنها کم است.

وی افزود: چیزی که به نام سهمیه هیات علمی مطرح می‌شود، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است. اما این عملاً سهمیه نیست یعنی صندلی را به کسی اختصاص نمی‌دهد. بلکه تسهیلات انتقال است.

معاون خط مشی‌گذاری ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در مورد سهمیه ایثارگران: مجلس سال ۹۵ مصوب کرد که علاوه بر سهمیه ۲۵ درصدی ایثارگران، یک سهمیه ۵ درصد هم برای همسران و جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسران و فرزندان رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه لحاظ شود.

وی افزود: سهمیه ۲۵ درصدی همیشه بالای ۲۰ درصد آن خالی می‌ماند و مازاد آن با ظرفیت آزاد پر می‌شد. اما مجلس یک تبصره زد که از الان به بعد، مازاد سهمیه ۲۵ درصدی باید از سهمیه ۵ درصد پر شود این باعث شده که رتبه بالا بتواند کنار رتبه پائین بنشیند که اصلاح این فقط از طریق خود مجلس امکان پذیر است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار