فراخوان تأسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

دسته ها: استخدام و بازار کار استخدام سراسری

اصلاحیه درباره اطلاعیه راهنماي ثبت‌نام در آزمون صدور پروانه تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی سال 1401

 پيرو انتشار اطلاعیه راهنماي ثبت‌نام آزمون صدور پروانه تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی  سال 1401 در تاریخ 1401/08/30و با توجه به اعلام مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه شرط حداکثر سن از قسمت شرایط سنی مندرج در صفحه (2) اطلاعیه راهنمای مذکور، حذف می‌گردد. متقاضیان، ضرورت دارد تا پايان مهلت ثبت نام و پس از مطالعه دقیق اطلاعیه راهنمای ثبت‌نام و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و برای ثبت نام اقدام نمایند.

ضمناً باتوجه به اصلاحیه اعلام شده مقررگرديد امکان ويرايش اطلاعات براي متقاضيان ايجاد گردد. بر این اساس، آن دسته از متقاضیانی که قبلاَ نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند، می توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.


مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در نظر دارد بر اساس ماده 47 آیین نامه اجرایی دفاتر و کانون خدمات الکترونیک قضایی مصوب سال 1401 و موافقت ریاست محترم قوه قضاییه، از طریق برگزاری آزمون تخصصی، انجام مصاحبه و بررسی صلاحیت نسبت به صدور پروانه تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی برای افراد واجد شرایط اقدام نماید. لذا متقاضیان، میتوانند در مهلت مقرر و پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات موردنیاز، نسبت به ثبت نام جهت شرکت در آزمون فوق اقدام نمایند.
نکته بسیار مهم: با اختیار حاصل از اصل 158 قانون اساسی و بر اساس نیاز حوزه های قضائی، قوه قضائیه میتواند محل تاسیس دفتر را با توجه به رتبه پذیرفته شدگان به شهر دیگر از همان استان یا شهرهای مجاور از استان دیگر تغییر دهد.
مهلت ثبت نام تا 6 آذر 1401 می باشد.

شرایط عمومی متقاضیان
رعایت شرایط و الزامات زیر برای متقاضیان تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضائی ضروری است:
الف – تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران؛
ب- پایبندی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
پ- تدین به دین مبین اسلام و التزام عملی به احکام و اخلاق اسلامی؛
ت- دارا بودن مدرك کارشناسی یا بالاتر در رشته های مرتبط با حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی و علوم قضایی از دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی یا مدرك سطح دو یا بالاتر از حوزه های علمیه؛
ث – داشتن حداقل بیست و چهار سال سن
ج- دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه برای داوطلبان مرد؛
چ- عدم محکومیت به انفصال دائم از خدمات دولتی و عمومی؛
ح- دارا بودن مدرک مهارت کار با رایانه از مراجع معتبر؛
خ – نداشتن سوء پیشینه موثر کیفری؛
د- عدم اعتیاد به مواد مخدر؛
ذ ـ عدم وابستگی به احزاب و گروهک های مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران یا هواداری آنها
شرایط اختصاصی داوطلبان

صدور پروانه دفتر توسط رئیس مرکز منوط به احراز شرایط زیر است:
الف- شرکت در آزمون تخصصی و کسب حداقل هفتاد درصد نمره تراز میانگین یک درصد حائزان بالاترین نمره تراز؛
ب – دارا بودن حداقل سه سال سابقه کار مرتبط برای دارندگان مدرك کارشناسی یا سطح دو حوزه علمیه، دو سال برای دارندگان مدرك کارشناسی ارشد یا سطح سه حوزه علمیه و یک سال برای دارندگان مدرك دکتری تخصصی یا سطح چهار حوزه علمیه.
نکته مهم: بر اساس ماده 11 آیین نامه اجرایی دفاتر و کانون خدمات الکترونیک قضایی افراد زیر نمیتوانند به عنوان مدیر در دفتر فعالیت کنند:
الف- مستخدمان دستگاه های موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 29 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران؛
ب- شاغلان به امر تجارت موضوع ماده 2 قانون تجارت؛
پ- وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری
شرایط سنی: حداقل سن شرکت در آزمون در زمان ثبت نام بیست و چهار سال تمام شمسی است و حداکثر سن پنجاه سال تمام شمسی است.
تذکر: برای محاسبه سن، تاریخ فراغت از تحصیل و پایان خدمت وظیفه عمومی، آخرین روز ثبتنام ملاك عمل خواهد بود.
تبصره: درصورت شرکت مشمولین بند های (الف، ب و پ) و اتمام فرایند جذب، در زمان صدور پروانه دفتر خدمات الکترونیک قضایی موظف به ارائه مستندات اتمام اشتغال به مشاغل مذکور میباشد.

مواد امتحانی

تذکر: آزمون نمره منفی دارد.
لازم به توضیح است داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (70 %) نمره تراز میانگین یک درصد (1 %) حائزان بالاترین نمره تراز را کسب کنند به عنوان پذیرفته شده، جهت سایر مراحل به مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه معرفی می شوند.

نحوه ثبت نام
1) کلیه متقاضیان ثبت نام در آزمون در صورت داشتن شرایط مندرج در اطلاعیه باید از روز دوشنبه مورخ 1401/08/30 لغایت روز یکشنبه مورخ 1401/09/06 به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و ضمن مطالعه دقیق آگهی آزمون نسبت به ثبتنام اقدام نمایند. در پایان ثبت نام به هر یک از متقاضیان کد رهگیری ارائه خواهد شد که متقاضیان لازم است تا پایان تمامی مراحل آزمون این کد را نزد خود نگهداری نمایند. ضمناً یادآور میشود ثبت نام منحصراً به صورت الکترونیکی میباشد و
متقاضیان لازم است از طریق درگاه اطلاع رسانی مذکور نسبت به ثبتنام در آزمون اقدام نمایند. ثبتنام به غیر از روش فوق غیر قابل قبول بوده و این دسته از متقاضیان مجاز به شرکت در آزمون نمیباشند.
2) پرداخت وجه ثبت نام به مبلغ 200/000 هزار تومان (دو میلیون ریال) به صورت الکترونیکی از طریق کارتهای بانکی متصل به شبکه شتاب اقدام نمایند.
3) متقاضیان باید در مهلت تعیین شده نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند. به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمیگردد.
زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت کارت
کارت شرکت در آزمون از روز سه شنبه مورخ 1401/09/22 برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی خواهد گرفت. آزمون در روز پنجشنبه مورخ 1401/09/24 بصورت سراسری در تهران و تمامی مراکز استان های سراسر کشور بطور همزمان برگزار خواهد شد.
ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی متقاضیان خواهد رسید.
تذکرات خیلی مهم:
1 -ثبت نام و شرکت درآزمون و احراز نمره کتبی ایجاد حقی برای متقاضی نمی نماید بدیهی است پذیرش نهایی بعد از انجام مصاحبه علمی ونظریه حفاظت با احراز صلاحیت داوطلب برای اخذ پروانه بهرهبرداری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بر اساس اولویت راهاندازی دفاتر به تشخیص مرکز آمار وفناوری اطلاعات قوه قضاییه خواهد بود.
2 -چنانچه در هر مرحله از آزمون تا صدور پروانه دفاتر و پس از آن خلاف اظهارات ومدارك ارسالی از سوی داوطلبان اثبات گردد از فهرست داوطلبان یا پذیرفته شدگان حذف ودر صورت صدور، پروانه لغو خواهد شد.
هنگام تماس حتما بگویید که آگهی را در اهواز نیاز دیده اید
استخدام و بازار کار استخدام سراسری

تذکر پلیس فتا:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.


تذکر اهواز نیاز:

"اهواز نیاز" هیچ گونه مسئولیتی در قبال آگهی های درج شده ندارد،لطفا دقت نمایید.