آخرین جزئیات از واکسیناسیون دانشگاهیان در سطح کشور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

واکسیناسیون جامعه دانشگاهی از مرداد آغاز شد و در صورت تکمیل آن می‌توانیم دوباره شاهد حضور دانشجویان و استادان در کلاس‌های درس باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از شیوع ناگهانی ویروس کرونا تمام جهانیان عزم خود را جزم کردند تا در راستای تولید واکسن به منظور رفع این بیماری گام بردارند.

بر این اساس چند ماهی می‌شود که وزارت بهداشت با نوبت دهی‌های مکرر واکسیناسیون اقشار مختلف کشور را در دستور کار قرار داد و از مرداد ماه هم این امر برای تمام استادان و کارکنان دانشگاهی آغاز شده است همچنین به گفته معاونان و روسای دانشگاهی هم دانشجویان تحصیلات تکمیلی مستقر در خوابگاه‌ها در حال واکسینه شدن هستند تا بعد از آن نوبت به سایر دانشجویان ارشد و دکتری برسد.

تزریق ۲ دوز واکسن شرط برگزاری کلاس‌های حضوری

طبق گفته مسئولان وزارت بهداشت دانشجویان تحصیلات تکمیلی تا پایان شهریور واکسینه می‌شوند و می‌توانند با صلاحدید ستاد ملی مقابله با کرونا برای انجام فعالیت‌های آزمایشگاهی، کارگروهی و … در دانشگاه‌ها حاضر شوند، البته شرط اصلی ایمنی جمعی برای تمام اقشار جامعه دریافت دو دوز واکسن کروناست که در صورت تحقق می‌توانیم شاهد حضور گسترده تمامی دانشجویان سطح کشور در دانشگاه‌ها باشیم.

همچنین واکسیناسیون دانشجویان کارشناسی از مهر آغاز می‌شود و بعد از آن در آذر هم نوبت تزریق واکسن به دانشجویان نو ورود تحقق خواهد یافت.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها گفت: مطابق برنامه و جدول اعلام شده، ۵۰۰ هزار نفر از دانشجویان در شهریور واکسینه می‌شوند و در ماه‌های مهر، آبان و آذر، هر ماه یک میلیون نفر از دانشجویان واکسینه خواهند شد در صورت اجرای این برنامه تا آخر آذر همه دانشجویان واکسینه خواهند شد.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: اینکه بتوانیم بخشی از آموزش را در مهر به صورت حضوری از سر بگیریم، مشروط به واکسیناسیون دانشجویان است. بر همین اساس برنامه اولویت بندی‌های واکسیناسیون دانشجویان به ستاد ملی کرونا ارائه شده و بناست واکسیناسیون از دانشجویان تحصیلات تکمیلی، دکتری و کارشناسی ارشد در بازه‌های زمانی تعیین شده شروع شود.

خاکی صدیق افزود: دانشگاه‌های معین در استان‌ها مشغول جمع آوری لیست دانشجویان و ارسال آن به وزارت علوم هستند، وزارت علوم هم لیست دانشجویان کل کشور را جمع آوری کرده و برای وزارت بهداشت ارسال خواهد کرد.

آخرین جزئیات از فرآیند واکسیناسیون دانشجویان در سطج کشور/ شرط حضوری شدن دانشگاه‌ها تزریق دو دوز واکسن است

نحوه حضور دانشجویان در کلاس‌های درس بعد از اتمام واکسیناسیون

سعیدحبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره واکسیناسیون دانشجویان اظهار کرد: طبق برنامه ریزی وزارت بهداشت هم اکنون در حال واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی مستقر در خوابگاه‌ها یعنی کارشناسی ارشد و دکتری هستیم.

او افزود: واکسیناسیون این دانشجویان با جمعیت ۳ هزار نفری انجام می‌شود که در آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها و مزارع مستقر هستند، همچنین دانشجویانی هم که باید فعالیت‌های مختص به پایان نامه انجام دهند مشمول تزریق واکسن می‌شوند.

حبیبا تصریح کرد: زمان دقیق واکسیناسیون دانشجویان کارشناسی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین می‌شود و دانشگاه‌ها بدون هماهنگی با ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت هیچ تصمیمی نمی‌گیرند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: از ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست واکسیناسیون دانشجویان کارشناسی را کرده ایم، اما آن‌ها اولویت تزریق واکسن را به دانشجویان تحصیلات تکمیلی داده اند.

او درباره نحوه برگزاری کلاس‌ها بعد از واکسیناسیون و ایمنی جمعی گفت: این موضوع جزو بحث‌هایی است که به صورت جدی دنبال آن هستیم. یعنی بررسی می‌کنیم تا ببینیم شیوه‌های برگزاری کلاس‌های حضوری بعد از واکسیناسیون جمعی به چه صورت خواهد بود و آیا ظرفیت‌ها به همان شیوه ادامه می‌یابد یا آن‌ها را تغییر خواهیم داد.

آخرین جزئیات از فرآیند واکسیناسیون دانشجویان در سطج کشور/ شرط حضوری شدن دانشگاه‌ها تزریق دو دوز واکسن است

بحث واکسیناسیون جامعه دانشگاهی موضوعی است که اگر تحقق یابد دوباره شاهد حضور فیزیکی و چهره به چهره دانشجویان با استادان خواهیم بود، بنابراین لازم است تا وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا و به تبع آن با پیگیری‌های وزارت علوم کار را دنبال کنند و این امر طبق زمان بندی‌های اعلام شده محقق شود تا بعد از وقفه‌ی نسبتا طولانی دوباره دانشجو و استاد در یک فضای حضوری با یک دیگر به تعامل برسند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار