آخرین وضعیت تغییرات کنکور ۱۴۰۲/ آموزش مناطق محروم حضوری است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش آخرین روند ابلاغ تغییرات کنکور ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس سلطانیان شامگاه سه شنبه در شورای پروژه مهر اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص برگزاری حضوری امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم اظهار داشت: تمامی سیاست‌ها و تصمیم‌گیری های کلان آموزش‌های عمومی و متوسطه آموزش و پرورش کشور در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب و به وزارت برای اقدام ابلاغ می‌شود.

وی افزود: طبق مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش که در ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ تصویب شد در زمانی که کرونا یا هر بیماری سرایت پذیر دیگری در کشور پاندمی شود و خطر داشته باشد به غیر پایه‌های نهم و دوازدهم امتحانات مجازی خواهد بود.

در هر شرایط امتحانات نهم و دوازدهم حضوری است

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص علت حضوری بودن امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم بیان داشت: این دو پایه تأثیر مهمی در آینده دانش آموز دارد، زیرا بحث انتخاب رشته و تأثیر در ورودی دانشگاه با این امتحانات مشخص می‌شود و در هر شرایط امتحانات پایانی این دو پایه حضوری خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر شرایط بیماری به گونه‌ای خاص باشد و شرایط پاندمی در کشور وضعیت نگران کننده باشد امتحانات حضوری این دو پایه با مجوز ستاد ملی کرونا با تأخیر برگزار می‌شود همانطور که در سال گذشته نیز این اتفاق رخ داد.

واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال انجام می‌شود

سلطانیان خاطرنشان کرد: بحث حضوری شدن آموزش‌ها تا حدی با امتحانات فرق می‌کند و قطعاً بازگشایی مدارس با تصمیم ستاد ملی کرونا است، البته ستاد ملی کرونا سیاست‌های کلی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را در آخرین جلسات خود مدنظر قرار دادند و دستوراتی به وزارت علوم و آموزش و پرورش داده است.

وی اضافه کرد: در جلسه ۷۱ تا ۷۳ ستاد ملی کرونا تکالیفی برای آموزش و پرورش و وزارت علوم تصویب شد که باید واکسیناسیون معلمان و دانشجویان به صورت کامل انجام شود و حضور دانش آموزان در مدرسه با رعایت پروتکل صفر شش به صورت تدریجی از آبان ماه انجام شود، همچنین با همکاری وزارت بهداشت قرار شده واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز انجام شود.

آخرین وضعیت تغییرات کنکور ۱۴۰۲

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص تغییرات کنکور ۱۴۰۲ تصریح کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی این مصوبه ایجاد شد و در تاریخ ۱۲ مردادماه ۱۴۰۰ طی بخشنامه‌ای وزارت آموزش و پرورش سیاست‌های ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است به تمامی مدارس کشور در حوزه آموزش متوسطه ابلاغ کرد.

وی افزود: مطابق ماده ۹ مصوبه ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تمامی قوانین متقارن با این مصوبه ملغی شده و تمامی مصوبات آن از تاریخ تصمیم لازم الاجرا است و در ماده هفت این مصوبه اشاره شده ستاد راهبری نقشه جامع کشور ظرف مدت حداکثر شش ماه شیوه نامه آن را اجرایی کند.

سند ۲۰۳۰ مدنظر وزارت آموزش و پرورش نبوده و نیست

سلطانیان با اشاره به نگرانی وزارت آموزش و پرورش برای آموزش مدارس عشایر و روستایی تاکید کرد: یکی از ارکان مهم عدالت آموزشی بحث مدارس عشایری و روستایی بود که دانش آموزان ما بعضاً امکانات لازم برای دریافت آموزش مجازی را نداشتند، یکی از راهبردهایی که در سال گذشته اجرا شد و امسال نیز مدنظر است فراهم کردن شرایط حضور این دانش آموزان در مدرسه است.

وی در خصوص توقف اجرای سند ۲۰۳۰ بیان داشت: بارها وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده این سند از همان ابتدا در هیچ مدرسه‌ای در هیچ جای کشور اجرایی نشده و به هیچ عنوان مورد تأیید آموزش و پرورش نبوده، نیست و نخواهد بود و تنها سندی که تکلیف داریم برای اجرای آن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: سند تحول بنیادین ۲۳ هدف راهبردی و ۱۳۱ راهکار دارد که با تحقق این اهداف و راهکارها نظام آموزش و تربیت کشور می‌تواند به اهداف عالیه خود برسد، اگر برنامه‌های ابلاغی آموزش و پرورش در سال‌های را مشاهده کنیم، می‌بینیم همه مبتنی بر راهکارهای دینی و سند تحول بنیادین است، همچنین ما در معاونت آموزش متوسطه ۲۸ برنامه شامل ۹۶ فعالیت در آموزش متوسطه نظری داریم که بر حسن اجرای آن توجه ویژه وجود دارد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار