آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی دانشگاه شهید چمران

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی دانشگاه شهید چمران

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز آخرین اقدامات در دست اجرا و وضعیت پروژه‌های عمرانی جاری این دانشگاه را تشریح کرد.

دکتر غلامحسین خواجه در نشست اعضای هیأت‌رئیسه با اعضای هیأت‌علمی دانشگاه شهید چمران اهواز که شامگاه دوشنبه، 21 فروردین‌ماه در دانشکده علوم برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح زیرسازی خیابان دانشکده هنر شوشتر، اظهار کرد: مساحت و زیربنای این طرح 32 هزار و 400 مترمربع است که تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بان اینکه ساختمان نوآوری و خلاقیت دانشگاه در حال ساخت و تکمیل است، گفت: عملیات عمرانی احداث این ساختمان که اعتبار موردنیاز آن از محل طرح‌های عمرانی معاونت علمی ریاست جمهوری تأمین می‌شود، از سال 1390 آغاز شده و تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: ساخت سوله چندمنظوره خوابگاه برادران از دیگر پروژه‌های در دست اجرای دانشگاه است که در مساحتی بالغ ‌بر یک هزار و 458 مترمربع با پیشرفت 80 درصدی در حا احداث است و اعتبار موردنیاز آن از محل کمک‌های خیرین تأمین می‌شود.

خواجه اظهار کرد: تکمیل دانشکده عمران و معماری با مساحت پنج هزار و 570 مترمربع با پیشرفت فیزیکی 85 درصد و با اعتباری بالغ ‌بر 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دیگر پروژه‌های عمرانی در حال اجرا در دانشگاه شهید چمران است.

وی افزود: ساخت سوله اجتماعات چندمنظوره با مساحت یک هزار و 600 مترمربع و 75 درصد پیشرفت فیزیکی، سوله اجتماعات دانشکده شوشتر با مساحت یک هزار و 300 مترمربع و 42 درصد پیشرفت فیزیکی، خوابگاه شماره سه برادران با مساحت سه هزار و 100 مترمربع و 100درصد پیشرفت فیزیکی و بازسازی زمین‌های ورزشی با تأمین اعتبار از سوی استانداری خوزستان (اداره‌کل تربیت‌بدنی استان) از دیگر پروژه‌های عمرانی اجراشده و در دست اقدام است.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به پیشرفت 80 درصدی پروژه احداث دانشکده هنر شوشتر، اظهار کرد: ساخت این دانشکده از سال 1394 آغازشده است. دیگر پروژه‌های دانشگاه شامل توسعه گروه شیمی دانشکده علوم با مساحت 831 مترمربع با 100 درصد پیشرفت فیزیکی، احداث ساختمان آزمایشگاه کشاورزی با مساحت 2 هزار و 266 مترمربع و پیشرفت 68 درصدی و احداث ساختمان دانشکده علوم زمین در فازهای 1 و 2 با مساحت و زیربنای 11 هزار مترمربع و پیشرفت 38درصدی در فاز 1 و پنج ‌درصدی در فاز 2 است.

خواجه همچنین پروژه بازسازی ساختمان مرکز زبان فارسی با مساحت و زیربنای 500 مترمربع و 100 درصد پیشرفت فیزیکی، ساختمان جانبی سوله خوابگاه برادران با 70 مترمربع و 100 درصد پیشرفت، ساخت اسکلت مجتمع کلاس‌های علوم انسانی با زیربنای سه هزار مترمربع، ساخت ساختمان آزمایشگاه پتروشیمی در مساحتی بیش از 2 هزار مترمربع و پیشرفت فیزیکی 58 درصد و احداث ساختمان مرکز تحقیقات حفاری با مساحت و زیربنای 2 هزار و 500 مترمربع و 20 درصد پیشرفت فیزیکی را از دیگر پروژه‌های عمرانی این دانشگاه برشمرد.

وی تصریح کرد: از دیگر پروژه‌های در دست اقدام دانشگاه می‌توان به احداث پارکینگ جنب کتابخانه مرکزی، بازسازی ساختمان خوابگاه مجدزاده، احداث سه پست برق در دانشکده علوم زمین و پروژه‌های احداث دانشکده تربیت‌بدنی، دانشکده مهندسی و نوسازی مدارس دانشگاه اشاره کرد.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: دیگر پروژه‌های در حال پیگیری و اقدام در این دانشگاه نیز شامل تکمیل دانشکده علوم آب، تکمیل دانشکده علوم ورزشی، بازسازی دانشکده دامپزشکی قدیم، تجهیز سالن آمفی‌تئاتر ادبیات، دانشکده باستان‌شناسی شوش، ساختمان باجه رفع نقص آزمون‌ها، پارکینگ جنب بانک ملی احداث ایستگاه پمپاژ آب خام، احداث شبکه برق فشار متوسط و ترانسفورماتور، احداث آزمایشگاه مواد و تجهیزات پرتوزا و احداث محل حفظ و تکثیر حیوانات آزمایشگاهی است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار