آزمون اخذ پروانه اشتغال بکار مهندسی با حضور 130 هزارنفر برگزارمی شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرکل مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی از برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای اخذ پروانه اشتغال بکار مهندسی در پنج رشته با حضور 130 هزار نفر از مهندسان در سراسر کشور خبرداد.
به گزارش ایرنا، «حامد مانی فر» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: این آزمون در اجرای قانون نظام مهندسی کنترل ساختمان روزهای 19 و 20 اسفند ماه همزمان با تهران در سراسر کشور برگزار می شود و براساس مقررات اگر متقاضیان به 50 درصد سوالات پاسخ مثبت دهند، پروانه اشتغال بکار خود را دریافت می کنند.
وی با بیان اینکه نخستین آزمون در شهریور ماه امسال برگزار شد، گفت: دومین آزمون امسال در بین فارغ التحصیلان رشته های معماری، عمران، برق، مکانیک و نقشه برداری برگزار می شود و دراین دوره آزمون مربوط به رشته های نقشه برداری و ترافیک برگزار نخواهد شد.
مانی فر گفت: تمام سوالات این آزمون با رعایت ضوابط و مقررات در تهران طراحی شده و روزهای 19 و 20 اسفند ماه در 62 حوزه اصلی در مراکز استانها و شهرستانها و 85 مرکز توسط سازمان سنجش برگزار می شود و انتظار داریم نتایج آن تا 30 خرداد ماه سال 1396 مشخص شود.
مدیرکل مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: بیشترین شرکت کننده در این آزمون با 24 هزار و 14 نفر به استان تهران اختصاص دارد و کمترین نیز با 268 شرکت کننده به شهرستان ایرانشهر مربوط است.
به گزارش ایرنا، آزمون حرفه ای اخذ پروانه اشتغال بکار مهندسان به استناد قانون نظام مهندسی ساختمان هرسال توسط وزارت راه وشهرسازی برگزار می شود و هم اکنون بیش از 400 هزار نفر در کشور عضو سازمان های نظام مهندسی هستند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار