آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی “تکلیف قانونی” است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سازمان نهضت سوادآموزی اعلام کرد: آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی، امری تکلیفی بوده و قانون صراحتاً به اجرای آن تأکید دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ در تاریخ 23 خرداد 99 مطلبی در این خبرگزاری با عنوان “معلمان نهضتی گرفتار بی‌عدالتی تبدیل وضعیت شده‌اند ”  منتشر شد و هم‌اکنون سازمان نهضت سواد آموزی در واکنش به این خبر، جوابیه‌ای را برای خبرگزاری تسنیم ارسال کرده است.

در پاسخ سازمان نهضت سوادآموزی آمده است:

” به استحضار می‌رساند به استناد بند 2 ماده الحاقی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، اجرای آزمون امری تکلیفی بوده و سازمان نهضت سوادآموزی براساس بند مذکور مکلف به اجرای قانون است که به صراحت اشاره بر آزمون دارد.

همچنین تصویب‌نامه مورخ 30 شهریور 98 هیأت محترم وزیران و نامه مورخ 8 شهریور 98 دبیر هیأت دولت که در بخشنامه مورخ 2 آذر 98 وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ شده مبین همین امر است”.

به گزارش تسنیم، طبق اعلام سازمان نهضت سوادآموزی قرار است آزمون استخدامی آموزشیاران در تاریخ 20 تیر ماه برگزار شود، این آزمون توسط جهاددانشگاهی برگزار خواهد شد و افراد برای قبولی باید به 50 درصد سؤالات پاسخ صحیح بدهند.

مواد آزمون عمومی این آزمون عبارتند از فناوری اطلاعات “مهارت‌های هفتگانه icdl” ریاضی و آمار مقدماتی، زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، زبان انگلیسی عمومی، اطلاعات عمومی هوش و توانمندیهای ذهنی.

مواد آزمون تخصصی عبارتند از اصول و فلسفه تعلیم و تربیت، روانشناسی پرورشی، روانشناسی رشد، روشها و فنون تدریس، اندازه‌گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی.

تمام موارد با ضریب یک است.

نمرات داوطلب  به تفکیک عمومی و اختصاصی محاسبه و حد نصاب امتحان بر اساس 50 درصد نمره کل آزمون است که در آن نمرات فرد با ارزش وزنی 40 درصد عمومی و 60 درصد تخصصی محاسبه می‌شود داوطلبان فاقد حدنصاب از سایر مراحل حذف می‌شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار