آزمون استخدامی شرکت نفت خوزستان را با بحران مواجه می کند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آزمون استخدامی شرکت نفت خوزستان را با بحران مواجه می کند

امام جمعه اهواز گفت: آزمون استخدامی شرکت نفت که قرار است دو هزار و ۵۰۰ نفر در آن جذب شوند، خوزستان را با بحران مواجه می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه اهواز در رابطه با مشکلات زلزله زدگان کرمانشاه با توجه به سرد شدن هوا عنوان کرد: مسئولان حاضر در آن مناطق گزارش نیاز به کانکس را به ما دادند که برخی از عزیزان در حال ساخت و تهیه کانکس هستند. انتظار می رود که هر شخص در هر حرفه به میزان توان خود کمک رسانی کنند. مسجد جواد الائمه اهواز از جمله مکان‌هایی است که این کمک ها را دریافت می کند، که شاید بتوانیم ‌بخشی از نیاز ها را برطرف کنیم.

وی با اشاره به ارتکاب جنایت آل خلیفه در حق آیت الله شیخ عیسی قاسم افزود: وضع مزاجی وی رضایت بخش نیست و رو به وخامت می رود و پزشکان کاری نمی کنند. لازم است شیخ رفع منع شوند و به ایشان آزادی دهند تا در نقاط دیگر مورد معالجه قرار بگیرند. ما خواستار شکست این حصر هستیم و جنایات این رژیم‌ منحوس را محکوم می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان عنوان کرد: امام صادق دستور می دهند که شیعیان با اهل سنت سنگین نباشند و دستور به روابط حسنه از جمله عیادت از مریضان آنها شرکت در خاکسپاری و حضور در نماز جماعت های آنها می دهد. بسیاری از کشور ها با ما روابط خوبی دارند با وجود اینکه اهل تسنن هستند. همه به مانند هم قابل مقایسه نیستند و نیاز به وحدت در این میان حس می شود.منظور ما از وحدت، وحدت با داعش و تفکر وهابی نیست؛ بلکه منظور اکثریت اهل سنتی که محب اهل بیت هستند، است.

آیت الله جزایری گفت: صدای کسی به طرفداری از یمن بلند نمی شود. وقتی می گوئیم وحدت، یعنی سنی و ‌شیعه علیه عوامل وهابی همدلی کنند.

وی با اشاره به جریان معضل بیکاری که نیاز به کنترل آن است، افزود: عارضه بیکاری برای هرکشوری خطرناک است و نیاز به کنترل دارد. مسئله ای که پیش آمده این است که مسئولان کار گزینی صنعت نفت نسبت به خوزستان بی مهری مرتکب شدند و برای استخدام دو هزار و ۵۰۰ نفر شرایطی گذاشتند که تفسیر این شرایط به نحوی است، که افراد بومی نتوانند گزینش شوند. یعنی با شرایطی که قرار داده شده دیگر استان ها می توانند شرکت کنند ولی اهل محل و بومی ها نتوانند.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: روز پنج شنبه در سمیناری همه ائمه جمعه خوزستان در این باب هشدار دادند و نگران بودند؛ بنابراین مسئولان عواقب این تصمیمات را نیز بسنجند و این کارها را نکنند زیرا دشمن از این بابت سو استفاده می کند. خوزستان با هیچ استانی قابل مقایسه نیست. دشمنان ما قصد به هم ریختن اوضاع خوزستان را دارند.

وی ادامه داد: آیا مسئولان قصد کمک به دشمن را دارند؟ این بی مهری از هیچ مسئولی پذیرفته نیست. من به شدت از این بابت ناراحتم. مسئولان اگر می توانند با عدالت رفتار کنند پس بر سر مناصب خود بمانند اگر که انسان هایی هستند که عدالت را رعایت نمی کنند، حق داشتن مسئولیت را ندارند. جای تقدیر از برخی از نمایندگان خوزستان در مجلس و استاندار وجود دارد که نسبت به این قضیه اعتراضاتی وارد کردند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در پایان اظهار کرد: نامه ای به ریاست جمهوری ارائه دادیم مبنی بر اینکه این تصمیم بسیار غیر اصولی است و وضعیت استان را با بحران جدی رو به رو کرده است، زیرا از طریق اداره مذکور برای استخدام دو هزار و ۵۰۰ نفر غیر بومی ذکر شده است که خوزستانی ها از این استخدام ناراضی هستند. بنده متعاقب اعتراض استاندار، نمایندگان مجلس و خبرگان و ائمه جمعه استان عرض می کنم که مسئولان ذی ربط باید در این مسئله تجدید نظر کنند و مسئله بومی بودن را در اولویت دستور قرار دهند. مسئولان کارگزینی نفت باید به قانون اولویت استخدام افراد بومی سر تسلیم فرود آورند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار