آغاز تحولات ساختاری و محتوایی شبکه یک از ماه رمضان

دسته ها: اخبار

حجت‌الاسلام رضا جعفری گفت: مخاطبان شبکه یک سیما از آغاز ماه مبارک رمضان شاهد تحولات جدی در حوزه ساختاری و محتوایی شبکه یک سیما خواهند بود.

وی ادامه داد: این تحولات از توجه ویژه به دکورها و گرافیک شبکه است تا محتوایی که در برنامه‌ها به خصوص برنامه‌های معارفی سیما استفاده می شود و امیدوارم که این تغییرات به افزایش سطح کیفی برنامه‌ها منجر شود.

جعفری در ادامه درباره ویژه برنامه‌های شبکه یک سیما در ماه مبارک رمضان گفت: اولین برنامه ما به روال هر سال، برنامه سحرگاهی «ماه خدا» خواهد بود که از ساعت 2 تا 4:30 بامداد روانه آنتن خواهد شد و اجرای آن نیز به روال هر ساله بر عهده حسن سلطانی است. برنامه‌ریزی جدیدی روی برنامه ماه خدا صورت گرفته و قرار شده است که به جای خواندن خاطرات شهدا از حضور مادران و همسران شهدا بهره ببریم و این بزرگواران درباره شهدای‌شان در برنامه صحبت کنند.

وی افزود: پیش از آغاز ماه مبارک نیز بخش‌های مربوط به کارشناسان نظیر دکتر احمد عابدی، حجت الاسلام مهدی طباطبایی؛ حاج آقا اوسطی با موضوعاتی نظیر سیره پیامبر و نهج البلاغه ضبط شده است. همچنین آیتم تفسیر کوتاه به مدت 4 دقیقه از سخنان حجت‌الاسلام قرائتی را هم در برنامه داریم. امسال خلاف سال‌های گذشته نیز بخش سخنان بزرگان را کاملا تصویری روی آنتن می‌بریم و در این بخش سخنانی از بزرگان برای اولین بار روانه آنتن می‌شود.

مدیر گروه معارف شبکه یک سیما تصریح کرد: امسال مناجات خوانی و پخش دعای سحر را هم داریم که یکسری از این برنامه‌ها از وسط خلیج فارس با بهترین تجهیزات حرفه‌ای ضبط شده است. هر روز نیز ترتیل یک جزء از قرآن کریم به صورت زنده از حرم امام رضا(ع) پخش خواهد شد و برای اولین بار نیز در روزهای ماه مبارک رمضان ساعت 9:30 سخنرانی روز گذشته آیت الله ناصری در اصفهان را برای مخاطبان پخش می‌کنیم.

وی درباره برنامه ظهرگاهی آفتاب شرقی نیز توضیح داد: این برنامه با ساختار و ترکیب جدید در دکور و مهمانان از روز پنجشنبه روی آنتن می‌رود و کارشناسان آن نیز کاملا تغییر کرده‌اند. در حقیقت مخاطبان با برنامه‌ای جدید مواجه خواهند شد.

حجت الاسلام جعفری درباره بازگشت برنامه این شب‌ها نیز گفت: برنامه این شب‌ها بعد از تعطیلی چند ماهه در ماه مبارک رمضان روانه آنتن می شود و بحث جامعیت دین موضوع این برنامه است. دینداری در تمام امور زندگی ما وجود دارد و ما به این موضوع می‌پردازیم. به روال هرساله نیز آقای علی درستکار اجرای برنامه را برعهده دارند که البته تیم جدیدی ایشان را همراهی می‌کنند. تهیه‌کنندگی برنامه به آقای علیرضا قطبی سپرده شده و تیتراژ و دکور هم کاملا جدیدی است. مهمانان هم دچار تغییر بسیاری شده‌اند و تلاش شده که شان مهمانان از یک سطح خاصی پایین‌تر نیاید. اگر این برنامه خط قرمزهای فرضی را نادیده بگیرد و موضوعات جذاب را انتخاب کند، قطعا مانند گذشته قوی و پرمخاطب خواهد بود.

وی درباره برنامه ویژه افطار شبکه یک سیما نیز گفت: تولید ویژه برنامه افطار شبکه یک سیما به عهده گروه معارف شبکه یک سیما نیست و تا جایی که اطلاع دارم، شبکه یک امسال برنامه مختص و ویژه افطار به شیوه سال‌های گذشته ندارد. (فارس)

اخبار