آغاز ثبت‌نام عتبات دانشگاهیان از 10 خرداد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رییس ستاد عمره و عتبات دانشجویی گفت: ثبت‌نام عتبات دانشگاهیان از فردا 10 خردادماه از طریق سایت www.labbayk.ir آغاز می‌شود و تا 25 خردادماه ادامه دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا فقیهی در نشست خبری ثبت‌نام پانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان با اعلام این مطلب اظهار کرد: قرعه‌کشی از افراد ثبت‌نام‌شده، روز 29 خرداد انجام می‌شود و علاوه بر مشخص شدن اعزام شوندگان،‌ اسامی تعدادی نیز به‌عنوان ذخیره اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اعزام 280 کاروان در دوره چهاردهم عتبات دانشجویی، افزود: در این دوره اعزام 330 کاروان پیش‌بینی شده که این اعزام‌ها از اول مردادماه آغاز و تا 8 آبان ادامه خواهند داشت.

افزایش 2000 نفری ظرفیت اعزام دانشجو به عتبات

رییس ستاد عمره به عتبات دانشجویی با بیان این‌که در دوره چهاردهم بیش از 11 هزار و 700 نفر اعزام شده بودند، بیان کرد: در این دوره با پیش‌بینی افزایش ظرفیت 2000 نفری احتمال اعزام 13 هزار و 700 نفر دانشجو و اساتید وجود دارد؛ همچنین در دوره چهاردهم عتبات دانشگاهی از 11 هزار و 700 نفر اعزام شده بیش از 900 نفر آن‌ها اساتید دانشگاه بودند.

فقیهی همچنین اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود در این دوره 199 کاروان هوایی و 131 کاروان زمینی اعزام شوند.

فقیهی با اشاره به تغییرات این دوره نسبت به دوره گذشته، گفت: با هماهنگی بانک ملت کسانی که در این دوره هوایی اعزام شوند یک میلیون و 500 هزار تومان وام قرض‌الحسنه و کسانی که زمینی اعزام شوند یک میلیون تومان وام قرض‌الحسنه دریافت خواهند کرد.

به گفته وی این اولین دوره‌ای است که به اعزامیان از طریق مرزهای هوایی وام ویژه تعلق می‌گیرد.

وی مهم‌ترین ویژگی اعزام عتبات دانشگاهیان نسبت به دیگر گروه‌ها را برنامه‌های فرهنگی دانست و توضیح داد: برنامه‌های فرهنگی مانند بسته‌های فرهنگی که توسط بانک ملت به دانشجویان اهدا می‌شود و همچنین جلسات پیش از سفر جزو ویژگی‌های عتبات دانشجویان است.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشجویان با بیان این‌که حداقل تا 2 سال با اعزامیان هر دوره ارتباط داریم، افزود: ارسال مجله، پیامک، ایمیل و همچنین برگزاری همایش‌ها و جلسات پس از سفر جزو برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای دانشجویان است؛ همچنین برنامه‌هایی مانند نام‌نویسی برای سفر اعزامیان به قم، دیدار با آیت‌الله جوادی، اعزام به جمکران و غیره پیش‌بینی شده است.

وی در پایان درباره هتل‌هایی که دانشجویان اعزامی در آن‌ها مستقر خواهند شد، بیان کرد: هتل افرادی که به صورت هوایی اعزام می‌شوند دارای رتبه “الف” است. همچنین هتل کسانی که به‌صورت زمینی اعزام می‌شوند نزدیک به حرم خواهد بود اما به دلیل کیفیت نسبتاَ پایین هتل‌های نزدیک حرم هتل اعزامیان هوایی کمی دورتر از حرم خواهد بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار