آغاز ثبت‌نام کاردانی نظام جدید دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای و مؤسسات غیرانتفاعی از امروز

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آغاز ثبت‌نام کاردانی نظام جدید دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای و مؤسسات غیرانتفاعی از امروز

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت‌نام داوطلبان دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی از امروز یکشنبه 24 اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.
حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با بیان اینکه دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است، گفت: ثبت‌نام این دوره‌ها از امروز یکشنبه 24 اردیبهشت ماه از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آغاز می‌شود و یکشنبه 31 اردیبهشت ماه پایان می‌پذیرد.
وی افزود: اطلاعیه تکمیلی مربوط به ثبت‌نام نیز امروز یکشنبه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و تمام داوطلبان باید در مهلت تعیین شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام با فراهم آوردن مدارک لازم برای ثبت‌نام اقدام کنند.
مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: پذیرش در 32 کدرشته امتحانی از 43 کدرشته امتحانی در این دوره‌ها منحصراً بر اساس سوابق تحصیلی است و اطلاعات کامل این دسته از کدرشته‌های امتحانی در جدول شماره یک دفترچه راهنمای ثبت‌نام درج شده است. بنابراین داوطلبان این رشته‌ها فقط باید ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند و آزمون برای این دسته از داوطلبان برگزار نمی‌شود و ملاک پذیرش آنها معدل دیپلم است.
توکلی گفت: آزمون 11 کدرشته امتحانی از 43 کدرشته امتحانی که پذیرش در آنها به صورت با آزمون است مطابق جدول شماره یک مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام است و آزمون برای داوطلبان این کدرشته‌ها جمعه 13 مرداد ماه برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: آزمون این دسته از داوطلبان شامل دروس عمومی و پایه و دروس تخصصی هر یک از رشته‌های مربوطه است، آزمون دروس عمومی و پایه به منظور تشخیص میزان آمادگی داوطلبان در زمینه دروس عمومی و پایه و در حدود کتاب‌های دوره سه ساله متوسط شاخه فنی و حرفه‌ای نظام جدید است.
به گفته مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، عناوین، تعداد سؤال، ضرایب و منابع آزمون عمومی و پایه به شرح جدول شماره دو دفترچه راهنما است.
توکلی ادامه داد: آزمون اختصاصی این دسته از داوطلبان به منظور تعیین میزان آشنایی داوطلبان با پایه‌های اساسی رشته خود و در حدود اطلاعات علمی کتاب‌های درسی مرتبط در دوره سه ساله متوسطه شاخه فنی و حرفه‌ای یا کتاب‌ها و استانداردهای مهارتی شاخه کار و دانش نظام جدید است.
وی گفت: مواد آزمون دروس اختصاصی، منابع و تعداد سؤالات هر درس در رشته‌هایی که پذیرش آنها بر اساس آزمون است به شرط مندرج در جدول شماره سه دفترچه راهنما لحاظ می‌شود.
به گفته مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، ظرفیت پذیرش این دوره‌ها در مجموع 294 هزار و 684 نفر است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار