آغاز ثبت نام از کارفرمایان و خویش فرمایان برای دریافت تسهیلات کرونا

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

کارفرمایان و خویش‌فرمایانی که پیامک دریافت کرده‌اند، می‌توانند از روز ۲۴ اردیبهشت‌ برای دریافت تسهیلات خود به سامانه “کارا” مراجعه و فرایند ثبت‌نام را آغاز کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال این وزراتخانه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کارفرمایان و خویش‌فرمایان دریافت کننده پیامک در صورت تمایل به دریافت تسهیلات می‌توانند از روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت به “سامانه کارا”  به نشانی kara.mcls.gov.ir مراجعه کرده و در قسمت “تسهیلات کرونا” فرایند ثبت‌نام را با ثبت کد ملی آغاز کنند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پنج‌شنبه (18 اردیبهشت)، ارسال پیامک برای یک میلیون واحد اقتصادی به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا را آغاز کرده است.

– برآوردها نشان می‌دهد حدود سه میلیون شاغل بیمه شده در یک میلیون واحد اقتصادی آسیب دیده مشغول به کار بوده‌اند.

– بنگاه‌های مشمول دریافت تسهیلات کرونا، ذیل ۱۳رسته شغلی هستند که اسامی آنها به‌تازگی از سوی کارگروه اقتصادی مقابله شیوع کرونا به ‌روزرسانی شده است.

– بنگاه هایی که با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شده‌اند حمایت‌های بیشتری نسبت به بنگاه‌هایی که تعطیل نبوده‌اند، خواهند گرفت.

– بنگاه حتماً باید “فعال” باشد، نیروی کار را حفظ کند و “شاغل بیمه شده” داشته باشد.

– یکی از مبناهای اصلی برای ارائه تسهیلات کرونا “شاغل بیمه شده” در این بنگاه‌ها است که اخراج نشده و یا به صندوق بیمه بیکاری معرفی نشده باشد.

– مبلغ تسهیلات کرونا در بنگاه‌های فعال به ازای هر یک نفر شاغل بیمه شده ۱۲ میلیون تومان وام است.

– همچنین برای بنگاه هایی که به دستور ستاد ملی تعطیل شده باشند این رقم ۱۶ میلیون تومان به ازای هر یک نفر شاغل بیمه شده خواهد بود.

– بر اساس پیش بینی های انجام شده پرداخت تسهیلات این دسته از واحد ها از اوایل خرداد آغاز خواهد شد.

– اگر یک بنگاه نیروی کار خود را تعدیل  و نیروی کار برای دریافت بیمه بیکاری به صندوق بیمه بیکاری مراجعه کرده باشد، مشمول این طرح نخواهد بود.

– برای بنگاه‌های با نیروی شاغل کمتر از ۵۰ نفر، ۷۰ درصد از تسهیلات برای پرداخت دستمزد خواهد بود و ۳۰ درصد به‌عنوان سرمایه در گردش در نظر گرفته شده است.

– برای بنگاه‌های بزرگ‌تر نیز ۵۰ درصد برای دستمزد و ۵۰ درصد به‌عنوان سرمایه در گردش منظور شده است.

– کارفرمایانی که مشمول این رسته ها بوده و برای آنها پیامک ارسال نشده است، در مراحل بعدی منتظر ارسال پیامک از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار