آغاز ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور ارشد از ۲۴ شهریور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اسامی پذیرفته‌ شدگان‌ نهایی‌ آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد سال‌ ۱۳۹۸ اعلام شد و پذیرفته شدگان در روزهای ۲۴ و ۲۵ شهریور می توانند در محل قبولی ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسامی پذیرفته‌ شدگان‌ نهایی‌ آزمون‌ ورودی‌ دوره‌ های‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته ‌سال‌ ۱۳۹۸ و همچنین رشته‌ های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در این آزمون در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر شد.

امکان ثبت نام تنها در یک دانشگاه

داوطلبانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محلهای قبولی ثبت‌نام کنند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.

اسامی قبول شدگان نهایی ۱۱ کدرشته امتحانی شامل کد ۱۱۴۷، ۱۱۴۹، ۱۱۵۰، ۱۱۵۳، ۱۱۵۴، ۱۱۵۵، ۱۱۵۶، ۱۱۵۷، ۱۱۵۸، ۱۱۵۹ و ۱۲۲۰ که به علت داشتن شرایط خاص، ثبت‌نام و برگزاری آزمون آنها توسط موسسات آموزشی ذیربط با هماهنگی سازمان سنجش انجام شده است به طریق مقتضی، با هماهنگی ارگانهای مربوط متعاقباً استخراج و اعلام خواهد شد.

تاریخ ثبت‌نام از پذیرفته شدگان نهایی‌

از کلیه‌ پذیرفته‌ شدگان دعوت‌ می شود ضمن توجه به ضوابط و شرایط اعلام شده ذیل و قبل از مراجعه حضوری به دانشگاه محل قبولی، برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر درخصوص تاریخ، نحوه و مدارک لازم، ابتدا برای ثبت‌نام به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ذیربط مراجعه کنند.

در صورتی که دانشگاهها و موسسات محل قبولی داوطلبان، تاریخ مشخصی را برای ثبت‌نام ارائه نکرده باشند، باید در یکی از روزهای یکشنبه و یا دوشنبه ۲۴ و ۲۵ شهریورماه ۹۸ برای ثبت‌نام به موسسه محل قبولی مراجعه کنند.

کلیه پذیرفته شدگان باید در زمان مقرر برای ثبت‌نام به موسسه محل قبولی خود مراجعه کنند، عدم مراجعه به موقع پذیرفته‌شدگان برای ثبت‌نام، به منزله انصراف از ادامه تحصیل آنان تلقی خواهد شد.

مدارک‌ لازم‌ برای‌ ثبت‌نام پذیرفته شدگان نهایی

۱- اصل‌ و یک برگ‌ تصویر مدرک‌ کارشناسی‌ (لیسانس‌) مورد تایید وزارت‌ علوم‌، تحقیقات‌ و فناوری‌ یا وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ و یا شورای ‌عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ که‌ در آن‌ معدل‌ دوره‌ کارشناسی‌ (لیسانس‌) قید شده‌ باشد. تبصره های این بند در سایت سازمان سنجش درج شده است.

استثناء: آن دسته از داوطلبانی که دانشجوی سال آخر بوده و به عنوان رتبه اول در این آزمون شرکت کرده‌اند، معدل فارغ التحصیلی اعلام شده آنان از سوی موسسه آموزش ‌عالی محل فارغ‌التحصیلی دوره کارشناسی آنان، لحاظ شده و لازم است مطابق بند یک و یا تبصره آن عمل کننند.

۲ – اصل‌ شناسنامه‌ و کارت ملی و دو سری‌ فتوکپی‌ از تمام‌ صفحات‌ آنها

۳ – شش‌ قطعه‌ عکس‌ تمام‌ رخ‌ ۴×۳ تهیه‌ شده‌ در سال‌ جاری‌. تبصره- ۱۲ قطعه‌ عکس‌ تمام‌ رخ‌ ۴×۳ تهیه‌ شده‌ در سال‌ جاری‌ منحصراً برای‌ برادرانی‌ که‌ با توجه‌ به‌ ضوابط پس‌ از ثبت‌نام‌ در موسسه‌ آموزش‌ عالی‌، برای‌ آنان‌ معافیت‌ تحصیلی‌ صادر می‌شود.

۴ – مدرکی‌ که‌ وضعیت‌ نظام‌ وظیفه‌ را با توجه‌ به‌ بند «مقررات‌ وظیفه‌ عمومی»‌ مندرج‌ در صفحه ۳ دفترچه‌ راهنمای‌ شماره‌ یک‌ آزمون‌ ورودی‌ دوره‌های‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ سال ۱۳۹۸ کند (برای‌ برادران‌).

۵- حکم‌ مرخصی‌ سالانه‌ یا موافقت‌ کتبی‌ و بدون‌ قید و شرط سازمان‌ متبوع‌ برای‌ کارمندان‌ دولت

۶- داوطلبانی که با استفاده از سهمیه‌ ایثارگران و یا رزمندگان پذیرفته ‌شده‌اند در زمان ثبت‌نام نیازی به ارائه تائیدیه سهمیه ثبت‌نامی از سوی ارگان ذیربط ندارند و ملاک تائید سهمیه آنان همان عنوان سهمیه درج شده در فایل قبولی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی است.

۷- اصل‌ گواهی‌ تایید شده‌ توسط دانشگاه‌ یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل‌ اخذ کارشناسی‌ (لیسانس‌) برای‌ آن‌ دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ با توجه‌ به‌ مفاد آیین‌نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان به شماره ۲۱/۷۷۸۹۷ مورخ ۵ مرداد ۹۳ شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت‌ علوم‌، تحقیقات‌ و فناوری‌ با امتیاز رتبه‌ اول‌ پذیرفته‌ شده‌اند.

پذیرفته‌شدگان دوره روزانه مجاز به ثبت‌نام در آزمون ۹۹ نیستند

براساس ضوابط پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دوره روزانه آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۸، اعم از اینکه در دانشگاه محل قبولی خود ثبت‌نام کرده و یا نکرده باشند حتی با دادن انصراف قطعی از تحصیل، مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ نیستند.

معدل‌ لیسانس‌ پذیرفته‌ شده‌ باید با معدلی‌ که‌ قبلاً در زمان ثبت‌نام برای شرکت در آزمون به‌ سازمان‌ اعلام‌ کرده، و یا در مراحل بعد اصلاح کرده است، یکسان‌ باشد، از ثبت‌نام قطعی آن دسته از داوطلبانی که دارای مغایرت معدل باشند (معدل مندرج در مدرک آنان کمتر از معدل اعلام شده به این سازمان باشد) خودداری خواهد شد.

کلیه پذیرفته شدگانی که پذیرش کدرشته محل قبولی آنها برای نیمسال اول سال تحصیلی ۹۹-۹۸ (مهرماه) باشد ضرورت دارد حداکثر تا تاریخ‌ ۳۱ شهریور ۹۸ نسبت به اخذ مدرک کارشناسی خود اقدام کنند.

آن دسته از پذیرفته شدگانی که پذیرش کدرشته محل قبولی آنها برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ (بهمن‌ماه) باشد می‌توانند مدرک کارشناسی خود را حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ ارائه کنند و در غیراین صورت از آنان ثبت‌نام‌ به‌ عمل‌ نخواهد آمد و ضمن‌ «کان‌ لم‌ یکن» تلقی‌ شدن‌ قبولی‌ آنان‌ طبق‌ مقررات‌ با آنان‌ رفتار خواهد شد.

انتشار کارنامه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در ۱۷ شهریور

برای داوطلبان واجد شرایط گزینش، کارنامه‌ای حاوی اطلاعات لازم، رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هر یک از کدرشته‌های انتخابی و در سهمیه مربوط تنظیم و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در روز یکشنبه ۱۷ شهریورماه ۹۸ قابل دسترس خواهد بود.

هر گونه تغییر رشته، تغییر گرایش و نقل و انتقال پذیرفته‌شدگان در حیطه وظایف این سازمان نبوده و به اینگونه درخواست‌ها ترتیب اثر داده نمی‌شود.

با توجه به کنترل‌های متعدد و بررسی‌های انجام شده از صحت نتایج اعلام شده اطمینان حاصل شده است؛ مع‌الوصف، داوطلبان پس از دریافت کارنامه نتایج نهایی آزمون از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در صورتی که درخصوص مندرجات کارنامه مذکور و یا انتخاب رشته‌ خود سوالی داشته باشند، می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۲۶ شهریورماه منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت این سازمان اقدام کنند.

داوطلبان از ارسال نامه پستی و مراجعه حضوری اکیداً خودداری کنند و کلیه مواردی که از طریق دیگری و یا بعد از تاریخ ۲۶ شهریور ۹۸ واصل شود، به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

انتشار کارنامه داوطلبان دانشگاه آزاد در پایگاه مرکز سنجش و پذیرش

کلیه داوطلبانی که از رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب رشته کرده و به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام شده است لازم است برای اطلاع از زمان و چگونگی ثبت‌نام در واحدهای دانشگاهی محل پذیرش و همچنین مشاهده کارنامه نتایج نهایی به پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه به نشانی: https://sanjesh.iau.ir  مراجعه کنند.

داوطلبان می‌توانند سوالات خود را در رابطه با نتایج دانشگاه آزاد اسلامی در بخش «ارتباط باما» مندرج در سایت www.azmoon.org مطرح و پیگیری کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار