آغاز فعالیت مدارس تخصصی علوم انسانی اسلامی

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

آغاز فعالیت مدارس تخصصی علوم انسانی اسلامی

مدارس تخصصی علوم انسانی اسلامی در تابستان سال جاری با حضور دانشجویان علاقه‌مند در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با هدف تاسیس بینش کده علوم انسانی اسلامی، فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش اهواز نیاز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام حریزاوی با اعلام این خبر گفت: مدارس تخصصی علوم انسانی اسلامی در 12 رشته تخصصی در قالب دوره‌های عمومی بر پایه فلسفه و انسان‌شناسی اسلامی و دوره‌های تخصصی بر اساس مبانی تخصصی علوم راه‌اندازی می‌شود.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان افزود: در این مدارس اسلامی، رشته‌های تخصصی تعلیم و تربیت، روانشناسی، حقوق، علوم سیاسی، علوم اجتماعی، حکمت اسلامی، مدیریت، اقتصاد، تاریخ، زن و خانواده، رسانه و هنر و معماری با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه تدریس می‌شود.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، دوره عمومی این کلاس‌ها به مدت 6 روز در قالب اردوی آموزشی ارائه‌شده و پس‌ از آن دوره تخصصی، در سرفصل‌های اختصاصی هر رشته برگزار می‌شود، در سال جدید تحصیلی و هم‌زمان با فعالیت مراکز دانشگاهی نیز، سرفصل‌های تخصصی هر دوره به‌صورت هفتگی برگزار خواهد شد که شرط شرکت در این دوره‌ها، موفقیت در دوره تابستانی می‌باشد.

حجت‌الاسلام حریزاوی افزود: در دوره عمومی مبانی منطقی و فلسفی و انسان‌شناختی اسلامی ارائه‌شده و در دوره تخصصی هم مبانی پایه هر رشته تخصصی بسط و گسترش داده می‌شود. همچنین در دوره کوتاه‌مدت تابستانی مقدمات علمی هر رشته بیان‌شده و در طول سال تحصیلی، شیوه کار پژوهشی و به‌صورت کارگاهی و مشاوره موضوعات تخصصی با نظارت اساتید اجرا می‌شود که بر اساس شاخص‌های علمی تدوین‌شده، زمان‌بندی اکثر رشته‌ها حداقل یک سال می‌باشد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها (مأوا)، علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام به سایت حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان به آدرس Hodat.ir مراجعه یا درخواست خود را با قید نام کامل، رشته و مقطع تحصیلی خود و رشته تخصصی مدنظر در دوره آموزشی را به سامانه پیامکی 300072022 ارسال کنند. ثبت‌نام قطعی علاقه‌مندان به شرکت در این مدارس تخصصی، پس از مصاحبه علمی اعلام خواهد شد.

اخبار آموزش و پرورش اخبار