آغاز مهلت مجدد ثبت نام و انتخاب رشته دوره‌های کاردانی نظام جدید

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مهلت جدید ثبت نام و انتخاب رشته آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۳۹۹ از امروز ۱۸ تیر آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت نام و انتخاب رشته سری دوم و اعلام رشته محل‌های جدید و اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۳۹۹ از امروز ۱۸ تیر آغاز می شود.

به دنبال اطلاعیه‌های‌ ۱۱ و ۱۸ خرداد ۹۹ درباره ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۳۹۹ و انتشار دفترچه راهنمای آزمون در ۱۱ خرداد ۹۹، اصلاحات و رشته محل‌های جدید علاوه بر رشته‌های تحصیلی مندرج در دفترچه راهنما اعلام شد.

متقاضیان دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی که در بازه زمانی تعیین شده (از تاریخ ۱۱ تا ۲۱ خرداد ۹۹) نتوانسته‌اند در این دوره ها ثبت نام کنند می توانند از روز چهارشنبه ۱۸ تیر تا پایان روز یکشنبه ۲۲ تیر ۹۹ در این دوره ها ثبت نام کنند.

داوطلبان می‌توانند منحصراً از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و همچنین اصلاحات اعلام شده در این اطلاعیه نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

آن دسته از داوطلبانی که قبلاً ثبت‌نام خود را تکمیل و کد رهگیری ثبت‌نام دریافت کرده‌اند نیز می‌توانند در صورت تمایل در روزهای ۱۸ تا ۲۲ تیرماه ۹۹ نسبت به مشاهده و یا ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی کدرشته محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

۴۳ رشته محل جدید به مجموعه رشته های دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال ۱۳۹۹ اضافه شده و ۲۱ رشته محل از این مجموعه حذف شده است.

در رشته مکانیک صنایع گرایش ماشین آلات سنگین نام رشته گرایش از «مکانیک صنایع گرایش ماشین آلات سنگین» به «مکانیک صنایع گرایش ماشین آلات صنایع» اصلاح شد.

در رشته های طراحی پوشاک و امور زراعی و باغی – تکنولوژی گیاه پزشکی و قلم زنی نوع کاردانی از «کاردانی پیوسته» به «کاردانی ناپیوسته» اصلاح شده است.

نام «دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی سجاد – مشهد» به «دانشگاه غیرانتفاعی سجاد – مشهد» تغییر یافت.

همچنین یادآور می شود در رشته های امتحانی مندرج در جدول زیر به دلیل نداشتن پذیرش در مقطع «کاردانی ناپیوسته»، امکان ثبت نام و انتخاب رشته برای دارندگان دیپلم شاخه نظری («ریاضی فیزیک»، «علوم تجربی»، «علوم انسانی» و «علوم و معارف اسلامی») وجود ندارد.

کد/ نام رشته کد/ نام رشته کد/ نام رشته کد/ نام رشته
۱۵/ ساخت و تولید ۳۰/ علوم دریایی ۱۸/ صنایع فلزی ۳۴/ امور اداری
۲۰/ صنایع چوب و مبلمان ۳۸/ تربیت بدنی ۲۱/ چاپ ۴۰/ هنرهای تجسمی – نقاشی
۲۶/ صنایع نساجی ۵۱/ صنایع غذایی ۲۷/ متالورژی ۵۲/ موسیقی
۲۸/ سرامیک ۵۵/ مکاترونیک ۲۹/ معدن ۵۷/ فتوگرافیک
اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار