آغاز پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی از هفته آینده

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آغاز پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی از هفته آینده

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح تسهیلات ارزان قیمت به اشتغال روستایی گفت: از هفته آینده پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های عامل آغاز می‌شود. در این باره طرح یک‌هزار تعاونی در هزار روستا را ارائه کرده‌ایم .

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حمید کلانتری،معاون وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی با حضور در نشست تخصصی اقتصادی مقاومتی،تولید و اشتغال فرش دستباف که صبح امروز با حضور معاونان وزیر،نمایندگان مجلس شورای اسلامی،رئیس مرکز ملی فرش ایران و تعاونی های صنعت فرش برگزار می شود با اشاره به افزایش 15 درصدی صادارت فرش در 6ماهه ابتدایی امسال امیدوارکننده نیست گفت: صنعت فرش سرمایه اولیه محدودی نیاز دارد و به همین دلیل می‌توان قشر بزرگی از جامعه را به آن جذب کرد.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت صادرات صنایع فرش کشور بیان کرد: باید صادرات صنایع فرش کشور را بیش از پیش تقویت کنیم و با شناخت دقیق بازارهای بین‌المللی در این عرصه به رقابت بپردازیم، بنابراین در این باره پیشنهاد می‌کنیم که فعالان صنعت فرش در قالب تشکل به رقابت بپردازند و با ایجاد یک شورای راهبردی از نهادهای ثابت و مرتبط، اهداف خود را دنبال کنند.

معاون وزیرتعاون بیان کرد:امسال نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد داشته است.این آمار چندان رضایت بخش نیست، چرا که ظرفیت‌های بسیاری در این صنعت وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرند، البته صنعت فرش باید با بخش تعاون گره بخورد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه قالیبافان زیر چتر تعاون می‌توانند گردهم آمده و آموزش مناسب و یافتن بازارهای هدف را دریابند گفت: تعاونی های فرش باید برای صادرات یکپارچه برنامه‌ریزی کنند. فنی و حرفه‌ای با زیرساخت‌های موجود می‌تواند در راستای بهبود فرایند کیفی تولید فرش کشور گام بردارد.

وی همچنین از به وجود آمدن ظرفیت پوشش بیمه‌ای برای قالیبافان از طریق صندوق بیمه عشایر و روستائیان که با همکاری اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدکنندگان فرش دستباف شهری و روستایی ایران به دست آمده، ابراز امیدواری کرد و گفت: تمام فعالان این صنعت می‌توانند از مزایای بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

کلانتری همچنین از تدوین آئین‌نامه اجرایی ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت به اشتغال روستائی خبر داد و گفت: از هفته آینده پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های عامل آغاز می‌شود. در این باره طرح یک‌هزار تعاونی در هزار روستا را ارائه کرده‌ایم که تعاونی‌های فرش دستباف نیز می‌توانند در این باره نقش جدی ایفا کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار