آمادگی ایران برای تقویت مهارت متقاضیان کار در کرواسی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آمادگی ایران برای تقویت مهارت متقاضیان کار در کرواسی

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: با توجه به اولویت موضوع اشتغال در ایران، تعامل با کشور کرواسی در زمینه اعزام نیروی کار ماهر فرصت ارزشمندی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، سلیمان پاک سرشت در نشست با انجمن کارفرمایی کرواسی برای اعزام نیروی کار به این کشور، گفت: شکل‌گیری ارتباطات بین دو کشور ایران و کرواسی باعث خرسندی است و این امکان فراهم است که ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان توانمندمان، نیروی کار مورد نیاز کرواسی و دیگر کشورهای اروپایی را مطابق با نیازها و شرایط مطلوب آموزش دهیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به چابک بودن سازمان در ارائه آموزش‌های کوتاه مدت مهارتی مطابق با نیاز و استانداردها و شرایط کشورهای اروپایی، زمینه برای اقدام مؤثر کاملاً فراهم است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: به چند شکل می‌توانیم به آموزش فنی و حرفه ای به عنوان حامی این پروژه نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دارای بانک اطلاعاتی از افرادی است که در رشته‌ها و مشاغل مختلف آموزش دیده اند، در انتخاب افراد مورد نیاز که دارای صلاحیت حرفه ای باشند، می‌توانیم از این بانک اطلاعاتی استفاده کنیم.

پاک سرشت افزود: چنانچه شایستگی‌ها و توانمندی‌های مهارت آموختگان به شکلی نباشد که نیاز کارفرمایان را تأمین کند، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می‌تواند آموزش‌های تکمیلی را برای افراد انتخاب شده، برنامه ریزی کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در صورتی که برای رشته یا مشاغلی که مورد نیاز کارفرمایان کشور کرواسی است، هیچ گونه آموزشی در سازمان وجود نداشته باشد، آمادگی داریم با همکاری دستگاه متولی آموزش فنی و حرفه ایاین کشور، استانداردهای آموزشی مورد نیاز کارفرمایان را طراحی و بر اساس این آنها، نیروی کار را آموزش دهد.

بر اساس این گزارش رئیس هیأت اعزامی کرواسی در این جلسه گفت: نیروی کار در ایران از نظر ما دارای توانمندی و کیفیت بالایی است و پروژه تأمین نیروی کار کرواسی توسط ایران فرصت خوبی برای کشور ماست.

هیئت کروات بعد از جلسه به منظور آشنایی با ظرفیت‌ها و سطح تکنولوژی آموزش‌های مهارتی این سازمان، برای بازدید از مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های فنی و حرفه ای عازم کرج شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار