آمادگی برای جذب ۲۰ هزار دانشجو معلم در مهر ۹۸ / ۳ ساله شدن دانشگاه فرهنگیان در انتظار نظر وزارت علوم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

آمادگی برای جذب ۲۰ هزار دانشجو معلم در مهر ۹۸ / ۳ ساله شدن دانشگاه فرهنگیان در انتظار نظر وزارت علوم

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: در شرایط فعلی امکان جذب ۲۰ هزار دانشجو معلم را داریم، اما این تعداد ظرفیت قابل ارتقاء هم است.
حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ظرفیت این دانشگاه برای جذب دانشجو معلم برای سال تحصیلی آینده، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت فعلی دانشگاه و تعداد فارغ التحصیلان در مهر ۹۸ برای دوره ۴ ساله و ماده ۲۸، امکان جذب ۲۰ هزار دانشجو داریم.

وی ادامه داد: البته امکان توسعه این ظرفیت وجود دارد و می‌توانیم آن را با توجه به اعلام نیاز آموزش و پرورش ارتقاء دهیم.

خنیفر در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه امکان جذب ۵۵ هزار نیروی جدید با توجه به جذب این تعداد نیرو در آزمون استخدامی و دوره ۴ ساله را دارد یا خیر، گفت: این موضوع هنوز در حد اطلاع رسانی است و اعلام رسمی نشده است، اما زمانی که به طور رسمی این موضوع مشخص شود، برنامه ریزی لازم برای ساماندهی نیرو‌های جدید را در دستور کار قرار می‌دهیم و امکان آموزش وجود دارد.

تربیت معلم برای کلاس‌های خالی ماموریت دانشگاه فرهنگیان
رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه مأموریت این دانشگاه تربیت معلم برای کلاس‌های خالی است، تصریح کرد: با اعلام نظر قطعی برای جذب نیرو و با توجه به مأموریت گرا بودن دانشگاه، اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: در این دانشگاه صرفا به تربیت معلم می‌پردازیم و هیچگونه دخل و تصرفی در تعداد جذب دانشجو معلمان و حتی آزمون استخدامی نداریم و فقط مبتنی بر نیازسنجی وزارتخانه تربیت معلم را انجام می‌دهیم.

خنیفر درباره تعیین تکلیف ۳ ساله شدن این دانشگاه، گفت: این موضوع هنوز در حد یک طرح خام است و باید بعد از بررسی در هیئت امنا تعیین تکلیف شود و دفتر گسترش وزارت علوم آن را تأیید کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان یادآوری کرد: بر اساس این طرح دانشجو معلمان دو تابستان در دوره تحصیلی را به عنوان نیم سال اصلی درسی در نظر می‌گیرند و هیچگونه حذفی در فهرست دروس نداریم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار