آموزش ۵۰ هزار بازاریاب گردشگری از میان فارغ التحصیلان دانشگاهی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آموزش ۵۰ هزار بازاریاب گردشگری از میان فارغ التحصیلان دانشگاهی

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: با تفاهم نامه‌ای که با وزارت کار منعقد کردیم، زمینه کار برای ورود ۵۰ هزار بازاریاب گردگشری به این صنعت فراهم می‌شود.
به گزارش خبرنگار گردشگری خبرگزاری فارس، علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه میان سازمان تحت مدیریتش و وزارت کار، رفاه و تعاون که صبح امروز بر شد گفت: از مشخصات گردشگری ایجاد اشتغال در زمان کوتاه در حوزه کسب و کار پایدار است.
وی افزود: امروز هم تفاهم نامه ای امضا شد و فرصتی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته های مختلف پدید آمد که بتوانند در حوزه های مختلف است. در قالب طرح فارغ التحصیلان می توانند پس از گذراندن دوره‌های لازم فرصت 6 ماهه ای را در دفاتر خدملت گردشگری بگذرانند و وزارت کار به عنوان نماینده دولت سهم کارفرمای حق بیمه این افراد را پرداخت می کنند.
مونسان اظهار داشت: این فارغ التحیصلان می توانند در یکی از 4700 دفاتر خدمات مسافرتی کشور مشغول به کار شوند و دوره کاروزری خود را به پایان برسانند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی در پاسخ به سوالی در مورد ساماندهی وضعیت تخصیص ارز به گردشگران اظار داشت: ما بارها از بانک مرکزی درخواست کردیم موضوع تبدیل ارز و تامین منابع ارزی برای گردشگران ورودی و خروجی سامان پیدا کند و مدتی هم منتظر ماندیم اما متاسفانه پاسخی در این زمینه دریافت نکردیم.
مونسان با اشاره به اینکه وضعیت کنونی ارز در صورت برنامه‌ریزی درست به نفع گردشگری کشور خواهد بود افزود: این در صورتی است که برنامه‌ای جامع، کامل و باثبات برای تبدیل و تامین ارز گردشگران تدوین و اجرا شود. در غیر این صورت فرصت پیش آمده برای رونق گردشگری ایران ممکن است به تهدید تبدیل شود.
وی افزود: شرایط فعلی نرخ ارز موجب ارزانی سفر به ایران و ارزان شدن بسته های سفر گردشگران به کشورمان می‌شود و اگر از سوی بانک مرکزی اقدامی عاجل برای سامان‌دهی روند تبدیل ارز نشود این فرصت را از دست خواهیم داد

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار