آموزگاری؛ اولویت اصلی پذیرش نیرو در آموزش و پرورش

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

آموزگاری؛ اولویت اصلی پذیرش نیرو در آموزش و پرورش

رئیس مرکز منابع نیروی انسانی‌وفناوری اطلاعات گفت: همچنان اولویت اصلی در پذیرش نیرو مربوط به شغل آموزگاری به ویژه جذب نیروی مرد است.

اسفندیار چهار‌بند رئیس مرکز منابع نیروی انسانی و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد اولویت‌های پذیرش در آزمون استخدامی بیان کرد: اولویت اصلی ما در مقطع ابتدایی و شغل آموزگا‌ری است و در این میان جذب آموزگار مرد اولویت دارد.

وی در مورد توزیع معلمان در مدارس استعدادهای درخشان و تاثیر کاهش این مدارس بر نیروی انسانی فعال در این مدارس اظهار کرد: فعلا منتظر هستیم تا آموزش و پرورش تا مرکزپرورش استعدادهای درخشان تصمیم‌گیری لازم برای کاهش مدارس را داشته باشد پس از آن تصمیم‌گیری در مورد نیروها انجام می‌شود و اکنون حدود 54 درصد از معلمان این مدارس را نیروهای رسمی شامل می‌شوند.
پذیرش در دانشگاه فرهنگیان وابسته به سازمان اداری و استخدامی است

چهاربند در مورد وضعیت جذب دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان و برخی انتقادات مربوط به این مسئله اظهار کرد: صحبت‌هایی مبنی بر کمبود جذب نیرو از طرف دانشگاه فرهنگیان صحت ندارد چرا که مجوزهای لازم از سوی سازمان اداری و استخدامی اعلام شده و این دانشگاه صرفا محل جذب است.

وی ادامه داد: تا یکی دو هفته آینده برنامه‌ای برای مذاکرات اولیه با سازمان اداری و استخدامی داریم تا چارچوب جذب نیرو در آموزش و پرورش مشخص شود و پس از این مرحله تعداد نفرات برای جذب در دانشگاه فرهنگیان هم مشخص می‌شود.

رئیس مرکز منابع نیروی انسانی و فناوری اطلاعات یادآور شد: بر اساس برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان هر ساله این دانشگاه توان پذیرش تا 25 تا 30 هزار دانشجو را داشته که مجوز اصلی منوط به موافقت سازمان اداری و استخدامی است.

اخبار آموزش و پرورش اخبار