آیا آموزش وپرورش باز هم برای جذب ۲۵ هزار نیرو آزمون استخدامی دارد؟

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

آیا آموزش وپرورش باز هم برای جذب ۲۵ هزار نیرو آزمون استخدامی دارد؟

آنگونه که مدیرکل امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش گفته در جلسات کارشناسی با سازمان اداری و استخدامی، نیاز شدید آموزش‌وپرورش به نیروی انسانی تشریح و درخواست جذب ۵۵ هزار نیرو در آموزش‌وپرورش اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ یکی از سؤالاتی که از سوی مخاطبان خبرگزاری تسنیم در بخش #از_تسنیم_بپرسید، مطرح شده، وضعیت برگزاری مجدد آزمون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش است.

البته ششمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی روز جمعه 17 اسفند 97 برای جذب نیرو در 20 دستگاه اجرایی برگزار می‌شود؛ در این آزمون 20 دستگاه اجرایی شامل سازمان امور اراضی کشور، بانک ملی ایران، بنیاد شهید و امور ایثارگران، دیوان عدالت اداری، روزنامه رسمی کشور، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان بهزیستی کشور، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا)، سازمان شیلات ایران، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور(مادر تخصصی)، مرکز اورژانس تهران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان اقدام به جذب نیرو می‌کنند.

وزارت آموزش‌وپرورش در ششمین آزمون استخدامی جذب نیرو ندارد و همین موضوع، سؤالاتی را مبنی بر اینکه “آزمون جدید استخدامی آموزش‌وپرورش چه زمانی برگزار می‌شود”؟ برای بسیاری از متقاضیانی که تمایل به جذب در این وزارتخانه دارند، رقم زده است.

یار محمد حسین‌بر مدیرکل امور اداری وزارت آموزش وپرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش گفت: درخواست جذب 55 هزار نیروی جدید را در وزارت آموزش‌وپرورش داریم و در حال رایزنی با سازمان امور اداری و استخدامی برای دریافت مجوزهای مربوطه هستیم.

تشریح نیاز شدید آموزش‌وپرورش به نیروی انسانی

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان اداری و استخدامی با جذب 55 هزار نیرو در وزارت آموزش‌وپرورش موافقت می‌کند، افزود: نیاز ما بسیار بیشتر از این تعداد است، جلسات مختلفی را با کارشناسان سازمان اداری و استخدامی برگزار کردیم که در آن میزان جذب نیرو در آموزش‌وپرورش را در مقایسه با بازنشستگی و خروج نیرو از این وزارتخانه از سال 98 تا 1401 را تشریح کردیم.

بازنشستگی 80 هزار نفر در سال 98

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش‌‌وپرورش تاکید کرد: سال 98 حدود 80 هزار نفر واجد شرایط بازنشستگی از آموزش‌وپرورش هستند البته ممکن است تمام این افراد خود را بازنشسته نکنند اما سقف کاری آنها به 30 سال رسیده است از سوی دیگر بخش زیادی از سهمیه‌ای که ما برای استخدام می‌گیریم تا 4 سال آینده وارد آموزش و پرورش می‌شوند چون دانشجویان دانشگاه فرهنگیان هستند.

حسین بر ادامه داد: برای استخدام جدید آموزش‌وپرورش تقاضا داده‌ایم که 30 هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و 25 هزار نفر از طریق آزمون استخدامی جذب شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آزمون استخدامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ تصریح کرد: معمولا سالانه دو آزمون برگزار می‌شود؛ آموزش و پرورش برای سال آینده مجدد یک آزمون استخدامی خواهد داشت البته زمان دقیق آن بعد از مجوز صادر شده از سوی سازمان اداری و استخدامی مشخص می‌شود.

حسین‌بر یادآور شد: دوستان ما در سازمان اداری و استخدامی بر اساس مباحثی که شرح دادیم نیاز آموزش‌وپرورش به نیروی انسانی را تأیید کرده‌اند و هم‌اکنون تأیید نهایی آن بستگی به نظر رئیس سازمان اداری و استخدامی دارد البته اگر آزمون استخدامی در سال 98 برگزار شود این افراد دیگر به مهر ماه نمی‌رسند و باید یک سال در دانشگاه فرهنگیان دوره‌های آموزشی را طی کنند به‌عنوان افرادی که در آزمون استخدامی اخیر پذیرفته شدند و تعدادشان حدود 13 هزار نفر است مهر سال آینده وارد مدارس می‌شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار