آیا جلسات شورای اشتغال خوزستان خروجی دارد؟

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آیا جلسات شورای اشتغال خوزستان خروجی دارد؟

معاون اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در خصوص خروجی جلسات اشتغال استان، گفت: آنچه هدف اداره‌کل تعاون در بحث اشتغال بوده، محقق شده و خروجی جلسات خوب بوده است اما باید گفت که دستگا‌ه‌های متولی اشتغال در استان توجهی به بحث اشتغال ندارند.

رضا میرانی در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان، اظهار کرد: وظیفه جلسات کمیته فنی اشتغال که در استان برگزار می‌شوند، بررسی طرح‌های اشتغال شهرستان‌ها است که در سامانه کارا ثبت‌نام کرده‌اند و در این جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی افزود: جلسات شورای اشتغال، جلسات گزارش‌دهی است و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به عنوان دبیرخانه شورای اشتغال استان، وضعیت اشتغال استان را در آن جلسات گزارش می‌دهد.

معاون اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان عنوان کرد: برنامه‌ای که برای اشتغال در استان مدنظر داشتیم، آن بود که از ابتدای سال، دستگاه‌های متولی ایجاد اشتغال در استان برنامه‌های اشتغالزایی خود را ارائه دهند. در این زمینه 8 دستگاه به عنوان دستگاه متولی اصلی اشتغال،‌ مشخص شد تا در این زمینه برنامه‌های خود را ارائه کنند.

میرانی بیان کرد: برنامه‌های همه زیر بخش‌ها توسط دستگاه‌های متولی اصلی، ارائه شده و اکنون بسیاری از مشاغل عنوان شده در سامانه رصد ثبت شده است.

وی با بیان این‌که با برگزاری جلسه، اشتغال ایجاد نمی‌شود، گفت: طبق قانون، باید حداقل ماهانه یکبار جلسات اشتغال برگزار شود تا بتوان وضعیت اشتغال را بررسی و نسبت به ارائه راهکارهای لازم اقدام کرد اما به این مساله معتقد هستم که با برگزاری جلسه، اشتغال ایجاد نمی‌شود.

معاون اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: امسال از ابتدای سال تاکنون مجموعا 57 جلسه برای حل مشکل اشتغال برگزار کردیم. در خصوص خروجی این جلسات باید عنوان کرد که آنچه هدف اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به عنوان دبیرخانه شورای اشتغال بوده، محقق شده و خروجی جلسات خوب بوده است اما باید گفت که دستگاه‌های متولی اشتغال در استان توجهی به بحث اشتغال ندارند.

میرانی بیان کرد: دستگاه‌های متولی اشتغال در استان بیشتر به انجام وظایف ذاتی خود می‌پردازند و احساس می‌کنند که بحث اشتغال یک مساله جنبی است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار