آیت‌الله موسوی‌جزایری: مسئولان مشکل بیکاری خوزستان را بسیجی‌وار حل کنند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آیت‌الله موسوی‌جزایری: مسئولان مشکل بیکاری خوزستان را بسیجی‌وار حل کنند

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: بیکاری مشکل بزرگی در استان خوزستان است و از مسئولان می‌خواهیم برای حل این مشکل بسیجی‌وار به صحنه بیایند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) اهواز همگان را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و و به ابراز گلایه از وضعیت بیکاری در خوزستان پرداخت.

وی با اشاره به برخی از مشکلات به وجود آمده در خوزستان بیان کرد: بیکاری مشکل بزرگی در استان خوزستان است و از مسئولان می‌خواهیم برای حل این مشکل بسیجی‌وار به صحنه بیایند و راه و چاره‌ای برای این مسئله بیابند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تصریح کرد: برای حل بیکاری تصمیم‌هایی از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی اتخاذ می‌شود ولی معلوم نیست در چه سرنوشتی گرفتار می‌شوند که به نتیجه مطلوب و نهایی نمی‌رسند.

وی در همین ارتباط توضیح داد: برای ایجاد اشتغال در روستاها مقرر شده بود از محل صندوق ذخیره ارزی اعتباری به صورت قرض‌الحسنه پرداخت شود که متاسفانه این وعده هنوز در استان خوزستان تحقق نیافته است.

موسوی‌جزایری در ادامه با ابراز گلایه از بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات خاطرنشان کرد: هیچ امیدی به کمک بانک‌ها در موضوع ایجاد اشتغال و حل معضل بیکاری در استان خوزستان نیست.

وی با انتقاد از سود بالای تسهیلات تصریح کرد: با سودهای کلانی که بانک‌ها برای پرداخت وام‌ها دریافت می‌کنند متقاضیان سراغ آن نمی‌روند و در این زمینه امیدی به کمک برای حل مشکل بیکاری در این استان نیست.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کلانشهر اهواز خواستار پرداخت هرچه زودتر اعتبار صندوق ذخیره ارزی به این استان شد.

وی در ادامه از از استاندار خوزستان خواست تا موضوع اعتبار صندوق ذخیره ارزی و سایر اعتباراتی که قرار بود در بحث ایجاد اشتغال به خوزستان تعلق گیرد را با جدیت بیشتر پیگیری کند.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: استاندار خوزستان بعد از پیگری برای تحقق اختصاص اعتبار صندوق ذخیره ارزی به خوزستان گزارش کارهای انجام شده را اعلام کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار