اجرای طرح روستا تعاون در خوزستان آغاز شد

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اجرای طرح روستا تعاون در خوزستان آغاز شد

معاون اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان از آغاز اجرای طرح روستا تعاون با هدف جلوگيری از مهاجرت روستاييان در استان خوزستان خبرداد.

سعید حمید در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، اظهار کرد: اجرای طرح روستا تعاون يكی از اولويت‌های وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در بحث جلوگیری از مهاجرت روستاییان است و نقشی موثری در این زمینه دارد.

وی افزود: در این راستا با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاييان طرح روستا تعاون در خوزستان اجرایی می‌شود.

حمید تصریح کرد: وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در اجرای برنامه ششم توسعه مبنی بر اولويت مناطق روستايی و ايجاد فرصت اشتغال در روستاها، يك هزار و 947 روستای كشور را در قالب طرح روستا تعاون هدفگذاری كرده است.

وی ادامه داد: سهم خوزستان از یک هزار و 947 روستا، در فاز نخست 44 روستا و در فاز دوم 41 روستا است که مجموعا این تعداد به 85 روستا می‌رسد.

حمید عنوان کرد: اجرای ‌طرح روستا تعاون نقش مهمی در توسعه و توانمندسازی توليد و اشتغال روستايی دارد و می‌تواند به روستاییان در زمینه‌های مختلف کمک کند.

معاون اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار کرد: اين طرح در روستاهايی قابليت اجرايی دارد كه بيش از 50 خانوار در آن‌ها ساكن است. همچنین باید نرخ اشتغال در آن روستاها معكوس و طرح هادی در آنجا اجرا شده باشد.

وی ادامه داد: از دیگر شرایط موردنیاز برای اجرای این طرح در روستاها، مهاجرفرستی پايين، ضريب مشاركت پذيری بالا و برخورداری از پتانسيل‌های اقتصادی تاثيرگذار در بخش توليد و اشتغال است.

حمید خاطرنشان کرد: در اجرای طرح روستا تعاون بايد از ظرفیت تعاونی‌های دهیاری‌ برای مشارکت با تعاونی‌های جدید روستایی با توجه به مزیت‌های مختلف روستاها در تولید و اشتغال استفاده كرد.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار