اجرای طرح هزار روستا و هزار تعاونی تحولی در اشتغال مناطق روستایی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اجرای طرح هزار روستا و هزار تعاونی تحولی در اشتغال مناطق روستایی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح هزار روستا و هزار تعاونی در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر در راستای رونق اشتغال و تولید اجرا می شود.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در حاشیه سفر دو روز خود به خراسان رضوی و با حضور در شهرستان سبزوار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تفاهم‌نامه و کارهای اولیه اجرایی شده طرح تعاون روستا صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: حمایت از تعاونی شهرها و زنجیره کردن تعاونی‌ها نیز در راستای جذب سرمایه‌گذاری مردم از دیگر رویکردها برای توسعه تعاونی است که پیگیری می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به موقعیت جغرافیایی سبزوار و عبور سالانه ۲۰ میلیون زائر و مسافر از مسیر آن گفت: در صورتی که ۱۰ درصد مسافران در این شهر توقف کنند، زمینه های اشتغال بسیاری در سبزوار ایجاد می‌شود.

ربیعی افزود: برنامه ریزی برای سبزوار این است که بیکاری آن در نیمه دوم امسال و سال آینده حدود یک درصد کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: از محل ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اشتغال که در اختیار کارگروه اشتغال استان ها است با اولویت ظرفیت های خالی در سبزوار برنامه ریزی خواهد شد.

ربیعی افزود: مزیت های اشتغال شهرستان سبزوار پتانسیل های مناسبی در حوزه های صنعت، کشاورزی، حمل و نقل، صنایع تبدیلی و بسته بندی و گردشگری دارد که باید از آنها به خوبی استفاده شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار