اجرای فاز نخست طرح پرستاری در ۶ استان کشور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اجرای فاز نخست طرح پرستاری در ۶ استان کشور

معاون پرستاری وزارت بهداشت از پوشش بیمه‌ای مراقبت در منزل ۲ بیماری از هفته جاری در ۶ استان کشور خبر داد.
مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، از پوشش بیمه‌ای مراقبت در منزل ۲ بیماری خبر داد و گفت: بیماران سکته مغزی و بیماران نارسایی‌های مزمن ‏قلبی که در آی سی یو بستری می شوند و نیاز به درمان ندارند و بیشتر نیاز آنها به مراقبت است، از این هفته تحت پوشش خدمات بیمه ای مراقبت در منزل قرار می گیرند.
بیماران نارسایی مزمن قلبی خدمات مراقبت در منزل می گیرند
معاون پرستاری وزارت بهداشت اظهار کرد: این ۲ بیماری به ویژه بیماری مزمن نارسایی قلبی پیش‌رونده و ناتوان کننده است به همین دلیل پوشش بیمه ای این ۲ بیماری را انتخاب کردیم و پس از تعامل با بیمه سلامت این ۲ بیماری تحت پوشش خدمات پرستاری در منزل قرار گرفتند و از این هفته بیماران می توانند از پوشش بیمه ای این خدمات استفاده کنند.

حضرتی ادامه داد: قانون برنامه ششم توسعه و نیاز برخی بیماران به دریافت خدمات مراقبت در منزل موجب شد تا ما به سمت توسعه خدمات پپرستاری در منزل حرکت کنیم و پوشش بیمه ای خدمات مراقبت در منزل پرستاری در منزل را مهمترین گام در این راستاست.

معاون پرستاری وزارت بهداشت بیان کرد: این دو بیماری به مدت یک ماه تحت پوشش بیمه ای بیمه سلامت برای بیماران قرار گرفته است و در آینده پس از برررسی نتایج فاز نخست این طرح با همکاری معاونت درمان، معاونت پرستاری و بیمه سلامت به صورت کشوری اجرایی خواهند شد تا بیماران بتوانند در منزل خدمت بگیرند و این معنای واقعی تحقق تعرفه‌های پرستاری است.
پوشش بیمه‌ای مراقبت در منزل ۲ بیماری در ۶ استان
معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای مراقبت در منزل ۲ بیماری در ۶ استان کلید خورده است، گفت: پایلوت این طرح موفقیت آمیز بود و اکنون این طرح را در ۶ استان اجرایی کردیم و پس از مشخص شدن نتیجه فاز اول این طرح در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

حضرتی یادآوری کرد: بیماری‌های غیر واگیر شایع‌ترین علل مرگ و میر در کشور محسوب می‌شوند و مطالعات نشان داده است که مراقبت در منزل ۳۰ تا ۵۰ درصد هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و در افزایش رضایت‌مندی و کاهش ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی بسیار موثر است چرا که اغلب بیماران تمایل دارند در خانه و در کنار اعضای خانواده مراقبت دریافت کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار