احداث پنج کارخانه قند در شمال خوزستان در دستور کار است

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

احداث پنج کارخانه قند در شمال خوزستان در دستور کار است

نماینده مردم شوش در مجلس گفت: با توجه به استعداد اراضی برای بهره‌برداری محصول استراتژیک منطقه، فراخوان احداث پنج کارخانه قند از سوی وزارت جهاد کشاورزی در شمال خوزستان ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس خوزستان از شوش، سید راضی نوری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره استعداد اراضی منطقه خوزستان برای کشت محصول چغندر قند، اظهار کرد: کشت چغندر علاوه بر تامین شکر کشور می‌تواند برای تناوب کشت زمین‌های کشاورزی نیز موثر باشد.

وی ادامه داد: افزایش صنایع تبدیلی و تکمیلی این محصول، در اشتغالزایی جوانان و ایجاد تحول اقتصادی منطقه تاثیرگذار و حائز اهمیت است.

وی از اعلام فراخوان وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با احداث 5 کارخانه قند در منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این کارخانه‌ها مستلزم همت سرمایه‌گذاران منطقه و تسهیلات دولتی است.

وی به چالش اب در کشور اشاره و بیان کرد: بیش از 75 درصد از مصرف آب در مصارف کشاورزی استفاده می‌شود، محصول چغندر قند به دلیل کشت پاییزه در منطقه و تامین آب از باران به میزان چشمگیری در مصرف آب کاهش صرفه‌جویی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در شهرستان شوش سالانه 2میلیون تن محصولات کشاورزی از جمله گندم، ذرت دانه‌ای و چغندر قند تولید می شود.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار