احصاء و شناسایی مشاغل جدید خانگی و مهارت‌ها در مناطق مختلف کشور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

احصاء و شناسایی مشاغل جدید خانگی و مهارت‌ها در مناطق مختلف کشور

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: احصاء و شناسایی مشاغل جدید خانگی و مهارتها در مناطق مختلف یکی از اقدامات در دستور کار دانشگاه علمی کاربردی کشور است.

دکتر محمد حسین امید در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: یکی از مشکلات عمده کشور از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد بیکاری و ایجاد اشتغال است و از آنجا که دانشگاه علمی کاربردی مهارتی و دوره های این دانشگاه کارآفرینی است.

وی با بیان اینکه این آمادگی وجود دارد که همه نیاز این استان به نیروی مهارتی را تامین کند، از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد خواست تا نیازهای مهارتی خود را به این دانشگاه اعلام کنند و ما می توانیم در بررسی و احصا نیازها مشارکت داشته باشیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: این آمادگی وجود دارد که درصورت نیاز استان کهگیلویه و بویراحمد مرکز علمی کاربردی جدید راه اندازی کنیم.

امید خاطرنشان کرد: رویکرد دانشگاه علمی کاربردی کشور ارتقاء کیفیت مراکز این دانشگاه است و ایجاد مراکز علمی کاربردی جدید در دستور کار دانشگاه نیست اما در صورت نیاز استان کهگیلویه و بویراحمد به مراکز جدید آماده همکاری در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد:۵۰۰هزار دانشجویان در ۹۰۰ مرکز علمی کاربردی کشور مشغول به تحصیل هستند که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد ۶۰۰۰ دانشجو در ۱۱ مرکز است.

امید تاکید کرد: حدود ۴۰ درصد دانشجویان علمی کاربردی کشور را خانم ها و ۶۰ درصد را آقایان تشکیل می دهند و این مساله بدلیل مهارتی بودن بیشتر رشته های این دانشگاه است.

وی گفت: دانشگاه علمی کاربردی در گذشته توسعه کمی پیدا کرده و در توسعه کیفی کوتاهی شده و از ماموریتهای دانسگاه دور شدیم اما هم اکنون توجه به توسعه کیفی رویکرد اصلی ماست و همین امر باعث شده که نتوانیم دانشجویان کارآفرین تربیت کنیم و این موضوع در حال اصلاح است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: استقبال مردم هم اکنون بیشتر به سمت رشته های نظری و علوم تجربی است در حالی که نیاز امروز ما دوره های مهارتی و تربیت دانشجویان کارآفرین است.

امید بیان کرد: تاپایان سالجاری تمام مراکز علمی کاربردی غیردولتی کشور دارای اساسنامه مصوب شورای گسترش آموزش عالی خواهند شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰ هزار استاد حق التدریس در مراکز علمی کاربردی کشور در حال تدریس و فعالیت هستند که در سال گذشته ۹۰۰۰ نفر به این تعداد اضافه شد و به حدود ۶۰ هزار نفر افزایش یافت که ۵۰ هزار نفر قبلی باید در فرایند جذب ما مجددا شرکت کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مراکز علمی کاربردی خودگردان هستند و بودجه دولتی نمی گیرند بخشی از شهریه ای که از دانشجویان اخذ می کنند باید صرف امور فرهنگی کنند یکی از برنامه های ما مشخص شدن سهم هر بخش از هزینه های فرهنگی و رفاهی، آموزشی و پژوهشی است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار