اختصاص بالاترین امتیاز برای جذب نیرو به فرزندان فرهنگیان بازنشسته

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اختصاص بالاترین امتیاز برای جذب نیرو به فرزندان فرهنگیان بازنشسته

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه به‌زودی پنج هزار نفر در آموزش و پرورش خوزستان جذب می‌شوند، گفت: در این زمینه فرزندان فرهنگیان بازنشسته از بالاترین امتیاز برخوردار هستند.

به گزارش ایسنا ، محمد تقی‌زاده در آیین تجلیل از بازنشستگان خوزستان که پیش از ظهر امروز، سه‌شنبه (16 بهمن‌ماه) در تالار فردوسی اهواز برگزار شد، با تبریک دهه مبارک فجر و فرا رسیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اظهار کرد: تحول در جامعه‌ای ایجاد می‌شود که آموزش و پرورش آن جامعه دچار تحول، تکامل و تغییر شود.

وی افزود: اگر آموزش و پرورش موفقی داشته باشیم سایر شاخص‌های مربوط به توسعه و پیشرفت در جامعه هموار می‌شوند و در نهایت نیز شهروندان موفقی به اجتماع تحویل می‌دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه فرهنگیان بازنشسته با تجربه بالایی که در اختیار دارند می‌توانند در موفقیت آموزش و پرورش نقش به سزایی ایفا کنند، گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم که بازنشستگان تجربه 30 ساله خود را در اختیار جوانان تازه‌کار قرار دهند. اگر نتوانیم از این تجربیات استفاده کنیم، این سرمایه عظیم انسانی به درستی هدایت نشده است.

تقی‌زاده افزود: توجه به بازنشستگان از اولویت‌های مهم در آموزش و پرورش خوزستان است از این رو در جذب پنج هزار نفری که به زودی در آموزش و پرورش استان انجام می‌شود، فرزندان فرهنگیان بازنشسته از بالاترین امتیاز برخوردار هستند. در دفترچه این آزمون که به زودی منتشر می‌شود برای فرزندان فرهنگیان بازنشسته 30 امتیاز و برای فرزندان فرهنگی 20 امتیاز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه منابع این آزمون به زودی از طریق انتشار دفترچه در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد، گفت: امیدواریم متقاضیان شرکت در آزمون جذب پنج هزار نفری به دقت منابع آزمون را مطالعه کنند و توجه داشته باشند که آموزش و پرورش در تمام رشته‌هایی که در مدارس تدریس می‌شود، نیرو جذب می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خاطرنشان‌کرد: آموزش و پرورش خوزستان طی سال گذشته چهار هزار و 600 نفر حق‌التدریس جذب کرد و این در حالی است که جذب این تعداد نیروی حق‌التدریس در خوزستان از مجموع نیروهای حق‌التدریس جذب شده در 32 استان کشور بیشتر است. طی سال‌های گذشته نیز در مجموع هفت هزار مربی پیش دبستانی و هفت هزار و 200 نیروی حق التدریس در آموزش و پرورش خوزستان جذب و به کارگیری شدند.

تقی‌زاده افزود: جذب نیرو در آموزش و پرورش خوزستان از میان جوانان صاحب مدرک و فارغ التحصیل خوزستانی علاوه بر اینکه به رفع معضل کمبود نیرو در آموزش و پرورش کمک زیادی کرد، سبب شد که شرایط اجتماعی و فرهنگی در جامعه بهبود پیدا کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار