اختصاص وام صندوق رفاه برای تقویت کارگاه‌های دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اختصاص وام صندوق رفاه برای تقویت کارگاه‌های دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

قائم مقام رئیس صندوق رفاه دانشجویان از اختصاص 100 میلیون وام این صندوق برای تقویت کارگاه‌های دانشگاه فنی‌حرفه‌ای خبر داد و گفت: این اقدامات در راستای تقویت مهارت آموزی و کمک به رفع مشکل اشتغال دانش‌آموختگان صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، دکتر قنبری امروز در اجلاس روسای مراکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای، موضوع اشتغال جوانان و ارتباط صنعت با دانشگاه را امری مهم و جدی دانست و اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با رویکرد و اهدافی که دارد، می‌تواند این خلأ را پر کند و ما نیز در این راستا برای ایجاد کارگاه‌های مهارت آفرینی برای هر گروه 10 نفره که 5 نفر آنان از دانشجویان باشد، وام تسهیلات دانشجویی تا 100 میلیون با کارمزد 4 درصد اختصاص دادیم.

وی بحث دیگر از نیازهای دانشجویان دانشگاه‌ها را در کل کشور، فرسودگی سراهای دانشجویی (خوابگاه‌ها) دانست و افزود: ما برای حل اسکان دانشجویان طی قراردادی با بانک عامل، 4 تا 6 میلیارد وام به دانشگاه‌ها اختصاص می‌دهیم که پرداخت سود این وام را خود ما برعهده گرفتیم و دانشگاه نیز از محل درآمدهایی که دارد، ما بقی هزینه‌های خود را متقبل می‌شود و با این اقدام ارتباط و تعاملی بین صندوق رفاه و دانشگاه برقرار کردیم.

قائم مقام رئیس صندوق رفاه دانشجویان همچنین در خصوص رتبه‌بندی سراهای دانشجویی افزود: با یک اقدام اساسی، 50 درصد هزینه‌ها را برای تبدیل سراها از رتبه 5 به 4 و 4 به 3 تقبل می‌کنیم و برای تبدیل رتبه 3 به 2 و 1، 30 درصد هزینه‌ها را پذیرفتیم.

به گفته وی، ما در صندوق رفاه دانشجویان برای رفاه حال دانشجویان با یک کار گروهی و کارشناسی در سطح دانشگاه‌های کشور، غذاخوری‌های مکمل را در کنار سالن‌های غذاخوری دانشجویان در نظر گرفتیم تا دانشجویان در صورت تمایل بتوانند با استفاده از یارانه‌های دانشجویی از این غذاها بهره‌مند شوند.

دکتر قنبری همچنین خاطر نشان کرد: هفته سراهای دانشجویی را، با برنامه‌ریزی به عنوان یک فعالیت آموزشی، فرهنگی و تربیتی در کارهای خود قرار دهید و با شعار “حمایت از کالای ایرانی” اقداماتی برای اصلاح الگوی مصرف انجام دهید و این را بدانید که دانشجو محور اصلی کار دانشگاه است. امیدوارم در این راستا برای بهبود نسل‌های آینده و تربیت شهروندانی قانون گرا، اخلاق مدار و مهارت محور تلاش کرده تا بتوانیم آینده خوبی را برای این کشور ترسیم کنیم.

در ادامه این اجلاس دکتر حیدری، مشاور ارشد سازمان برنامه و بودجه کشور تاثیرات افراد متخصص را در بهبود روند وضعیت اشتغال کشور مهم ارزیابی و خاطر نشان کرد: ما برای بهبود این شرایط، دانشگاه فنی و حرفه‌ای را بازویی توانمند می‌دانیم که می‌تواند با پتانسیل‌های قوی موجود در مجموعه خود، تاثیرات خوبی در نظام آموزش عالی توامان با کسب مهارت، بگذارد. این همان وجه تمایز منحصر به فرد دانشگاه فنی و حرفه‌ای با سایر دانشگاه‌هاست.

وی در ادامه با اشاره به آمادگی همه جانبه سازمان برنامه و بودجه کشور در دریافت پیشنهادها و راهکارهای افراد متخصص و مدیران دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای، فعالان این دانشگاه را به یاری کشور در رفع موانع اشتغال طلبید.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار