اختصاص ۱۱ هزار و ۹۷۱ رشته‌محل برای پذیرش بدون آزمون ۹۸

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: امسال ۱۱ هزار و ۹۷۱ رشته‌محل برای متقاضیان ورود به دانشگاه بدون شرکت در آزمون سراسری اختصاص یافت.

ابراهیم خدایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: در پذیرش بدون آزمون امسال، ۵۹۱ هزار و ۴۳۴ نفر ظرفیت پذیرش اعلام شد که اسامی ۲۴۷ هزار برای سال تحصیلی امسال است.

وی درباره ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون آزمون دانشگاه ها که تا ۳۰ دی ماه جاری ادامه دارد، افزود: متقاضیان برای تحصیل در رشته و دانشگاه مورد نظر به صورت حضوری به مراکز آموزش عالی مراجعه می کنند و دانشگاه ها به صورت موقت در حال ثبت نام این افراد هستند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: سپس اسامی این داوطلبان به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال و این سازمان به صورت سیستمی تایید می کند.

معاون وزیر علوم ادامه داد: ترم دوم و از بهمن ماه شروع به تحصیل پذیرفته شدگان است.

خدایی درباره زمان بعدی آغاز پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها اعلام کرد که از اسفندماه امسال مرحله جدید پذیرش بدون آزمون مانند سال ۹۷ آغاز می شود و تا شهریورماه ۹۹ ادامه دارد.

وی یادآور شد:  پس از برطرف کردن تعدادی از اشکالات، پذیرش بدون آزمون به طور دائمی انجام می شود.

به گزارش ایرنا، ‌ بر اساس مصوبه سال گذشته شورای سنجش و پذیرش دانشجو، پذیرش در ۸۵ درصد رشته محل های دانشگاه ها بدون آزمون است و کنکور فقط برای ۱۵ درصد رشته ها برگزار می شود.

پذیرش بدون آزمون برای نخستین بار از ۲۰ اسفندماه ۹۷ آغاز شد و تا ۲۸ شهریورماه ۹۸ ادامه داشت.

با توجه به این که در پذیرش بدون آزمون ۲۴۷ هزار نفر از مجموع ۵۹۱ هزار و ۴۳۴ نفر ظرفیت پذیرفته شدند، ‌ در حال حاضر ۳۴۴ هزار و ۴۳۴ ظرفیت دانشگاه ها به خصوص دانشگاه های غیردولتی خالی مانده است. از این رو، شورای سنجش و پذیرش دانشجو به تعدادی از دانشگاه ها مانند پیام نور، غیرانتفاعی ها و آزاد اسلامی مجوز تکمیل ظرفیت از طریق پذیرش بدون آزمون ارائه داد که این مهلت روز دوشنبه ۳۰ دی ماه پایان می یابد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار