اختصاص ۵۵۰۰میلیارد ریال برای اشتغال‌زایی در مناطق سیل‌زده خوزستان، لرستان و گلستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تفاهم‌نامه‌ تکمیل و تعمیر واحدهای مسکونی آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده‌ کشور میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد که ۵۵۰۰ میلیارد ریال برای اشتغال‌زایی در مناطق سیل‌زده خوزستان، لرستان و گلستان اختصاص یافت.
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با انعقاد تفاهم‌نامه‌ تکمیل و تعمیر واحدهای مسکونی آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده‌ کشور که به امضای محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رسید، 20 هزار واحد مسکونی افراد نیازمند در مناطق سیل‌‌زده‌ کشور از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بازسازی و تکمیل می‌شود. جامعه‌ هدف این تفاهم‌نامه واحدهای مسکونی آسیب‌دیده در استان‌های سیل‌زده با اولویت مناطق روستایی و محروم است.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای تکمیل و بازسازی این 20 هزار واحد مسکونی بالغ بر 300 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) کمک به بازسازی و تکمیل منازل آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده را یکی از اولویت‌های این ستاد برشمرد و تصریح کرد: مقرر شد سهم افراد نیازمندی که با وام و کمک‌های بلاعوض دولت قادر به بازسازی منازل آسیب‌دیده‌ خود نیستند توسط ستاد اجرایی تأمین شود.

مخبر با اشاره به حضور ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از نخستین ساعت‌های وقوع سیل در مناطق تحت تأثیر گفت: ستاد اجرایی جزو نخستین دستگاه‌های کشور بود که در همه استان‌های سیل‌زده حضور فعالی داشت و اقدام به راه‌اندازی و استقرار قرارگاه در همه‌ این استان‌ها کرد که برخی از آن‌ها هم‌چنان مشغول به خدمت‌رسانی هستند، هم‌چنین بیش از 3 میلیون قلم وسایل ضروری از جمله آب، نان، چادر، پتو، کنسرو و غیره میان سیل‌زدگان توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده، 4 موضوع و محور برای روزهای بعد از سیل مدنظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) قرار گرفت؛ در وهله‌ اول 30 هزار بسته لوازم خانگی به‌ارزش 1500 میلیارد ریال تهیه و میان مردم مناطق سیل‌زده توزیع شد. این اقلام صددرصد ایرانی است و اولویت تهیه‌ آن‌ها از کارخانه‌هایی بود که در همان استان مشغول به فعالیت بودند. این سیاست ستاد اجرایی باعث رونق اقتصادی بسیاری از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی شده است، برای مثال دو کارخانه در استان‌ لرستان و شهر نیشابور از حالت نیمه‌‌تعطیل خارج شدند و به مدار تولید بازگشتند.

مخبر اولویت دوم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را تأمین و توزیع دام سبک بین سیل‌زدگان اعلام و عنوان کرد: تا به امروز 10 هزار رأس دام سبک تهیه و به استان‌های سیل‌زده ارسال شده که در حال حاضر در حال توزیع شدن است. این تعداد دام را زودتر از موعد که قول داده بودیم، تأمین کردیم و البته در تشخیص مصادیق آن دخالتی نداریم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اشتغال‌زایی را از دیگر اولویت‌های این ستاد در مناطق سیل‌زده ذکر کرد و یادآور شد: ایجاد 35 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم آغاز و برای این منظور 5500 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که این تعداد فرصت شغلی تا پایان سال در مناطق سیل‌زده ایجاد شود و به بهره‌برداری برسد.

مخبر گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ایجاد 100 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم را برای سال 98 هدف‌گذاری کرده است. این ستاد هم‌چنین در سال 97، بالغ بر 80 هزار شغل ایجاد کرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با تأکید بر این‌که “ما کنار و یاور دولت هستیم”، تصریح کرد: مردم و کشور اولویت فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) هستند. بخشی از منابع این فعالیت‌ها نیز توسط خود مردم تأمین و مدیریت می‌شود.

گفتنی است بنیاد برکت به‌نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تا به امروز ساخت 9 هزار و 906 واحد مسکن محرومین را با حجم سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد ریال با مشارکت برخی نهادها مانند بنیاد مسکن به انجام رسانده است.

این بنیاد هم‌چنین ساخت 10 هزار و 55 واحد مسکن را برای ساکنان مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته با همکاری کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حجم سرمایه‌گذاری 4500 میلیارد ریال در دست اقدام دارد.

بنیاد برکت علاوه بر بازسازی و مرمت 20 هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده در سیل اخیر کشور، به‌ترتیب برای مشارکت در ساخت یک‌هزار و 550 واحد مسکن محرومین در استان‌های خراسان شمالی و فارس و شهرستان سنقر استان کرمانشاه برنامه‌ریزی کرده است.

هم‌چنین گروه توسعه‌ اقتصادی تدبیر از زیرمجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز تا به امروز 3 هزار و 386 واحد مسکن محرومین را در 9 نقطه‌ محروم کشور با حجم سرمایه‌گذاری 2700 میلیارد ریال ساخته است.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاکنون در ساخت و تکمیل 44 هزار و 897 واحد مسکن محرومین در مناطق محروم کشور مشارکت کرده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار