اخذ مجوز جذب ۵ هزار دانشجومعلم جدید در دانشگاه فرهنگیان/ صدور شیوه نامه تکمیل ظرفیت به زودی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اخذ مجوز جذب ۵ هزار دانشجومعلم جدید در دانشگاه فرهنگیان/ صدور شیوه نامه تکمیل ظرفیت به زودی

براساس تصمیم وزارت علوم و با توجه به شرایط دانشگاه فرهنگیان، مجوز پذیرش ۵ هزار دانشجومعلم جدید برای بهمن ۹۷ صادر شد.
دانشگاه فرهنگیانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمبود معلم یکی از دغدغه‌های اصلی در آموزش و پرورش محسوب می‌شود و با توجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان مجرای اصلی تامین نیروی انسانی لازم است بنابراین افزایش ظرفیت پذیرش دانشجومعلم در این مجموعه راهی برای جبران این کمبود به شمار می‌رود.

امسال با توجه به نگاه جدی برای تامین معلم در وزارت آموزش و پرورش ظرفیتی حدود ۴۰ هزار دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند، اما بنا بر گفته حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان علاوه بر این میزان پذیرش شده ظرفیت و آمادگی کامل برای جذب دانشجوی بیشتر در این دانشگاه همچنان وجود دارد.

وی برای جذب دانشجوی بیشتر اعلام آمادگی کرده و از ظرفیت خالی برای جذب ۴۲۰۰ دانشجو در ۱۶ رشته دوره کارشناسی خبر داده بود؛ بر همین اساس موضوع تکمیل ظرفیت این دانشگاه برای بهمن ۹۷ را مطرح کرد و آن را منوط به نظر وزارت علوم دانسته بود.

اما واگرهای فرآیند تکمیل ظرفیت در دانشگاه ها
فرایند تکمیل ظرفیت در سال تحصیلی فعلی با اما و اگر‌های بسیاری مواجه شد و بنا بر گفته مسئولان امر این کار به دلایلی همچون اختلال در نظم برگزاری کلاس‌ها و فرایند آموزشی، منتفی شد، اما ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش از احتمال تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان به جهت ماموریت گرا بودن و داشتن مجوز استخدامی خبر داده بود چراکه در صورت حذف تکمیل ظرفیت در این دانشگاه، مجوزهای استخدامی دچار مشکل می‌شد.

بر همین اساس و با توجه به پیگیری‌های آموزش و پرورش، وزارت علوم و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در روز ۱۴ آبان ماه مجوز تکمیل ظرفیت ۵ هزار داوطلب دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی جاری علاوه بر حدود ۳۶ هزار دانشجوی پذیرش شده در کنکور سال ۹۷ و اساسنامه ماده ۲۸ صادر شد.

شیوه‌نامه تکمیل ظرفیت به زودی در سایت وزارت آموزش وپرورش درج خواهد شد تا از این طریق رفع بخشی از نیاز سال‌های آتی به معلمان دانا، توانا، جوان و علاقمند به حرفه مقدس معلمی در سراسر کشور فراهم شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار