ادغام دانشگاه علمی‌کاربردی و غیرانتفاعی امکان‌پذیر نیست/ نمی‌توان بیش از حد هیئت‌علمی جذب کرد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ادغام دانشگاه علمی‌کاربردی و غیرانتفاعی امکان‌پذیر نیست/ نمی‌توان بیش از حد هیئت‌علمی جذب کرد

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: تعداد دانشجویان مراکز غیرانتفاعی کم است و نمی‌توان بیش از حد هیئت علمی جذب کرد.
علی آهون منش رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ادغام دانشگاه علمی کاربردی و غیر انتفاعی امری شدنی نیست این دانشگاه‌ها از نسلی جدا هستند که نمی‌توانند با یکدیگر ادغام شوند؛ هریک از دانشگاه‌های علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای قانون جداگانه‌ای برای خود دارند به همین علت اگر قرار بود این ادغام انجام شود، یک قانون جدید باید تدوین شود و به تصویب برسد.

آهون منش ادامه داد: قرار بر این بود که دانشگاه‌های غیرانتفاعی با یکدیگر ادغام و تبدیل به دانشگاه شوند و از موسسه خارج شوند؛ در اصفهان مذاکراتی در این باب انجام شده است و مسئولان گفته‌اند تنها در صورتی این دانشگاه را ادغام می‌کنیم که تبدیل به دانشگاه شویم، در غیر صورت نیازی به ادغام نیست.

رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی افزود: دانشگاه امکاناتی برای ما دارد و در این بین طبیعی است امکانات موسسات بیشتر خواهد شد.

شرایط جذب عضو هیئت علمی در دانشگاه غیرانتفاعی
آهون منش درباره جذب عضو هیئت علمی، گفت: دانشگاه‌ها غیرانتفاعی محدودیتی در جذب عضو هیئت علمی ندارند و افراد تنها باید استاندارهای لازم را در این خصوص داشته باشند، اگر فرد مذکور دو مدرک خود را پشت سرهم از دانشگاه درجه ۲ و سه اخذ کرده باشد برای عضو هیئت علمی دانشگاه پذیرش نمی‌شود، باید حداقل یک مدرک خود را از دانشگاه برتر و شناخته شده دریافت کرده باشد.

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی افزود: تعداد دانشجویان مراکز غیرانتفاعی کم است و نمی‌توان بیش از حد عضو هیئت علمی جذب کرد، چرا که باید بتوان حقوق و مزایای آنها را پرداخت کنند، این اعضا باید استاندار‌های لازم برای جذب هیئت علمی وزارت علوم را داشته باشند، مدارک فردی که به عنوان عضو هیئت علمی استخدام می‌شود باید از نظر علمی اخلاقی توسط کمیته مذکور تایید شود تا دانشگاه‌ها غیرانتفاعی بتوانند استخدام کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار