ارائه تسهیلات به طرح‌های دارای نوآوری و اشتغال

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ارائه تسهیلات به طرح‌های دارای نوآوری و اشتغال

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه توسعه باید براساس مزیت‌ها و دانش منطقه باشد، اظهار کرد: به طرح‌هایی وام داده می‌شود که هم دارای نوآوری باشد و هم اشتغال مستقیم ایجاد کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس از بیرجند، علی ربیعی صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه پروژه پرورش شتر نهبندان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون پروژه‌های زیادی در وزارتخانه مطرح شده و از دو هفته پیش نیز پرداخت تسهیلات آغاز شده است.

وی اضافه کرد: وزارت تعاون در استان خراسان‌جنوبی 10 طرح روستایی را برای بهره‌برداری دارد که از این تعداد دو طرح مربوط به شهرستان نهبندان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح پرورش شتر نهبندان یکی از طرح‌های مهم در استان است، عنوان کرد: به طرح‌هایی وام داده می‌شود که هم دارای نوآوری باشد و هم اشتغال مستقیم ایجاد کند.

ربیعی تصریح کرد: وزارت تعاون برای این پروژه مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار پرداخت کرده و 400 میلیون تومان نیز آورده بخش خصوصی بوده است.

وی با بیان اینکه قادر هستیم تا این پروژه را تقویت کنیم، ادامه داد: 110 خانواده در شرکت تعاونی که اغلب آن‌ها زنان سرپرست خانوار هستند، مشارکت دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: فرآورده‌های شتری ذائقه مصرف دارد و امکان صادرات آن نیز فراهم است و بسیاری از شرکت‌های بزرگ اروپایی در قالب دامپروری‌های بزرگ این کار را می‌توانند در منطقه انجام دهند.

ربیعی با بیان اینکه توسعه باید براساس مزیت‌ها و دانش منطقه باشد، اظهار کرد: اگر کارایی خود را ادامه دهیم تا دو سال دیگر می‌توانیم مهاجرت معکوس را تجربه کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار