ارائه دوره مهارت های پیشرفته در دانشگاه فنی و حرفه ای

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ارائه دوره مهارت های پیشرفته در دانشگاه فنی و حرفه ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: دوره های کارشناسی ناپیوسته فنی و حرفه ای برای ارائه مهارت های پیشرفته راه اندازی می شود.

ابراهیم صالحی عمران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور قلمداد می شود، جمعیت دانشجویی آن، ۲۰۰ هزار نفر است این ۲۰۰ هزار نفر در ۱۷۳ مرکز، دانشکده و آموزشکده مشغول تحصیل هستند.

وی ادامه داد: ۵۲ مرکز این دانشگاه به دختران دانشجو اختصاص دارد، دانشجویان دختر و پسر در این دانشگاه جدا هستند. همچنین ۳۱ درصد دانشجویان این دانشگاه را خانم ها و ۶۹ درصد را آقایان تشکیل می دهند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دراین دانشگاه فعال است، اما ۷۸ درصد دانشجویان در دوره های کاردانی و تکنسین مشغول به تحصیل هستند. دروس این دانشگاه نیز ۷۰ درصد عملی و ۳۰ درصد نظری است.

صالحی عمران ادامه داد: ظرفیت خوبی در دانشگاه ایجاد شده، ۱۵۰ هزار نفر ظرفیت سازی کرده ایم، برخی رشته های دانشگاه با آزمون و برخی بدون آزمون هستند، دوره های کارشناسی ناپیوسته نیز بعد از دو سال که از تحصیل دانشجویان گذشت، با هدف ارائه مهارت های پیشرفته برگزار می شود در حال حاضر ۳۲۹ کد رشته محل به دانشگاه اضافه شده است.

وی به امکانات رفاهی دانشجویان در دانشگاه فنی و حرفه ای اشاره کرد و افزود: یک سری امکانات رفاهی به دانشجویان ارائه می شود که از جمله آن می توان به تسهیلات خوابگاهی اشاره کرد، در حال حاضر ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه خوابگاهی بوده و از ۱۸۸ خوابگاه دانشگاه، ۶۲ خوابگاه به دانشجویان دختر و۱۲۶ خوابگاه به دانشجویان پسر اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: ۹۴ سالن ورزشی سرپوشیده در سراسر کشور برای استفاده دانشجویان اختصاص داده شده و همچنین، ۱۶ نوع وام به دانشجویان ارائه می شود و ۲ نوع وام تحصیلی نیز توسط خود دانشگاه ارائه می شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای به خدمات مشاوره ای اشاره کرد و افزود: ۱۲۰ اتاق مشاوره در مراکز و آموزشکده های دانشگاه به دانشجویان خدمات مشاوره ای ارائه می کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار